Viser innlegg med etiketten Outfit. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Outfit. Vis alle innlegg

lørdag 30. august 2008

Jeg dro til byen i maleklærna mine jeg

Image and video hosting by TinyPic
Neida, hehe. Genseren er fra bikbok og er dritkul! Ny favoritt i garderoben min :) Har også lyserosa tøysko, knallrosa plastikøredobber og veska til farmor. Deilig og avslappet antrekk.

Var i byen i dag sammen med Marie, Line, Rebekka og Yvonne. Kjøpte meg noen søte klær fra hennes og mauritz (bombe!). Finner alltid noe der jeg. Hehe. Resten av de søte klærne i byen fikk jeg de andre til å kjøpe. Er jeg ikke snill? Da vi hadde tatt runden vår gikk vi og spiste deilig mat på "lat oss ete" som vi liker å kaller det. Nå skal jeg ut på CLS og selge sjokolade, popcorn og pølser til sultne fotballsupportere og etterpå drar jeg rett på kino med søte venner. Vi skal se Mamma Mia.. IGJEN! Blir aldri lei den filmen altså..

Jeg har forresten mista alle blogglinkene mine! Buuhu. De teite datafolkene på skolen fucker hele systemet. Gi meg noen bloggtips da, eller legg igjen din egen adresse, så tar meg en tur ;)

Snakkes godtfolk! <3

mandag 25. august 2008

Yesterday was a sunny day

I går hadde jeg og Gunnhild det gøy i naturen! Hehe. Vi tok over hundre bilder. Det var litt psyko. Nå har jeg fiksa litt på noen av de så de ble ekstra fine. Her er et lite utvalg :)
Det ble en smule uklare bilder da.. Vi måtte bare gjøre det slik for at Gunnhild skulle klare å sende de til meg :)

lørdag 16. august 2008

Gutte-jenta som ble jente-jente

I dag var jeg rosa gitt. Rosa bluse med broderier og rosa sko. Jeg har til og med en hvit blomst i håret. Tideligere har jeg hatt en følelse av at jeg ikke kler rosa, ikke at jeg har mistet den følelsen akkurat.. Jeg kler nemlig ikke rosa, nettopp fordi jeg har rosa hud og oransje hår. Da jeg var liten gikk jeg heller aldri med rosa. Men så gikk jeg jo aldri med klær med blomstre og blonder på heller da.. Jeg var en merkelig liten gutte-jente med caps og snekkerbukse som klatra i trær og spilte fotball. Noen ganger tenker jeg hvordan alt hadde vært om jeg hadde blitt en gutt i stedet for en jente. Hvilke venner jeg hadde hatt, hvilken idrett jeg drev, hva jeg var flink i og ikke minst - hvordan jeg hadde sett ut. Jeg hadde antageligvis vært veldig stygg. Jeg husker en gang da vi var på hyttetur med familien da jeg så en gutt på min alder som jeg følte kunne vært tvillingen min. Vanskelig å forklare, men det var liksom meg i gutt-form. Ikke et vakkert syn. Nei, nå ble det mye random.

Er du en gutte-jente, jente-jente, gutte-gutt eller jente-gutt?

tirsdag 5. august 2008

Three little words




















Then there are three little words i'm not able to say
but hey, this is what I can tell you today
although i cant say those words to you tonight
please stick with me 'cause i feel someday i might.

torsdag 3. juli 2008

Det här är mäg ock ën blom.

Er jeg ikke god? Sitter og leser i en bok jeg fikk på jobben. Den er på svensk. Fötterna är huvudsaken. Bravo! Jeg fårstår ingen verdens ting........ Bildene er fine da. Om to dager og fire timer sitter jeg på flyet til Kroatia. Før det skal skje må jeg pakke, kvitte meg med Max og komme meg til Bergen. Hurray. Skal bli utrolig bra med litt ferie må jeg si.. Jeg har på en måte litt ferie nå også da. Eller, jeg har jo ferie! Er alene hjemme og alt. Hmm.. Nå blogger jeg midt på natta igjen. Det er litt kos det. Hører på Lene Marlin nå. Hun er søt. Også er jeg forelska i Kurt Nilsen. Espen Lind er fin. Hva faen er det med disse norske folka da? Plutselig føler jeg meg litt nasjonalromantisk. Æsj, der kom han derre 2 cent fyren.. Eller, var det 2pac, 50 cent eller just a random homie? Vettafæn.

Puss på er!

onsdag 2. juli 2008

Details in the fabric

I dag fant jeg en kjempefin blomst i lysrosa tyll, glitter og perler. Festet den enkelt og greit med en sikkerhetsnål til toppen min. Romantisk og fin kontrast til djevel-neglene mine. Ja, jeg har funnet ut at neglene mine alltid er røde. Jeg trengte en forandring, og det fikk jeg.

I dag har jeg vært på jobb. Hehe, litt morsomt å si det i grunn. Har liksom aldri helt sagt det før. Fjortis-knis! For de som ikke har fått det med seg så har jeg begynt å jobbe på skobutikk. I dag var andre dagen jeg jobbet. Deilig å føle at man tjener litt penger.

JA! Jeg kjøpte forresten ipod i dag. Eller som pappa liker å kalle det; iiiiiiipod. Sånn på molde-dialekt liksom. Sånn med norsk i liksom. iiiiiiiiiiiiiiiiipodd. Hehe. Den ble rosa. Rosa og fin. Egentlig skulle jeg vel kjøpe rød eller svart, men da jeg fant ut at den rosa var 300 kr billigere enn de andre var saken grei.

Nei dere, nå må jeg gå. iiiiiiiiipodden venter i senga.

torsdag 26. juni 2008

HEI

Nå har jeg akkurat kommer hjem fra trening. Ligger i sofaen og spiser toast. Deilig det. I dag er faktisk første dagen på, ehm, lenge(!) at det ikke regner. Det var sol og til og med litt varmt. Selvfølgelig benyttet jeg anledningen til å få litt (rosa)farge på kroppen.

Jeg gikk tur med hunden min i dag også. Haha. Han er så pysete stakkars. For å gi meg selv litt god underholdning måtte jeg tvinge ham til å bade. Dritgøy!


Er det forresten noen som har lyst til å passe Max en uke. Han er ledig fra 4.juli til 17.juli. Jeg er desperat og tar til takke med (omtrent) hva som helst! Vær så snill.

lørdag 21. juni 2008

Lettrørt?

I går kveld var vi fire venninner i byen. Først spiste vi på Peppes og etterpå så vi Sex and the city på kino. Herlig herlig film. Gidder ikke skrive noe om alle de fine klærna deres for det vet dere jo allerede alt om. Så, for å skrive om noe annet så kan jeg si litt om de kjære følesesmessige sidene mine. Jeg kan nevne i fleng.

Jeg gråter ofte. Sjeldent av noe trist, men ofte av noe morsomt, noe romantisk, noe vakkert eller noe teit som man egentlig aldri gråter av. Filmer er det verste! Der finner jeg alltid noe å bli rørt av. Husker dere for eksempel den siste episoden av første sesongen i O.C.? Husker dere den? Da hulka jeg som et lite barn sammenhengende i 20 minutter. Det var det sykeste jeg har vært med på! Jeg vedda også på at jeg kom til å gråte av Sex and the city. Noe annet ville jo vært direkte unaturlig. Da jeg hørte at det skulle være bryllup i filmen var jeg enda mer sikker. Jeg var solgt. Og ja, om noen lurte - jeg fikk tårer i øynene og klump i halsen.

Hva må til for å få deg til å gråte?

tirsdag 17. juni 2008

10 000

Nå har jeg hatt 10 000 besøkende siden 24. februar. Hurra hurra. Og hurra for mamma som har bursdag i dag! :) Mamma gråt da hun leste brevet jeg hadde skrevet til henne. Det var koselig det! Mission completed.

I dag skulle jeg egentlig på moa, men så fant jeg ut at det var tidlig trening og at livet mitt var alt for travelt for shopping. Derfor dro jeg inn, jeg mener ut, til Synnøve for å se en film jeg bare hadde med meg coveret på. Kjempebra. Det hele endte med at vi spiste brownies, så TopModel, The O.C. og spilte brettspill. Altså, ble det kjempekoselig likevel! Juhuu. Etter det dro jeg på trening og hun gamle kjerringa ved siden av meg på sirkeltreninga nynna og sang mens hun løftet. Herregud for en oppmuntrende ting å gjøre. Jaja, nå skal jeg spise dagens andre kake-måltid og det absolutt eneste som mangler nå er varmere vær og en stor fin sol på himmelen. Jeg må forresten beklage at dette mer og mer er i ferd med å bli en blogg om været.

Tuddeluu! :D

mandag 9. juni 2008

Ja, det kom regn

Men rommet mitt er ryddig da. Men men men hallo? Det var jo ikke det som var poenget! Sommeren skulle liksom ha kommet for å bli den nå. Hoii! Tenk om det virkelig var sånn da! 1.juni kom fineværet og det varte helt ut september. O' lykke. Når jeg blir voksen kommer jeg til å ha en fin hvit sommervilla i det store, flotte og eksotiske Syden. Der skal jeg bo. Garra! Om ikke dette er i mål innen jeg runder 35 må noe virkelig galt ha skjedd på reisen. Virkelig. Jeg mener.. Jeg kommer til å måtte flytte utenlands. Eller, liksom. Jeg vil ha fint og varmt vær. Kanskje jeg skal begynne å oppmuntre til større global oppvarming. Hjelper ikke det? Saken er.. Jeg savner tiden da vi hadde fint vær. Eller, det vil si.. Jeg savner lørdag, fredag, torsdag og..og alle de andre dagene med sol. Hehe. På torsdag grilla vi liksom med naustet om kvelden, og det var så deilig og varmt. Rett og slett løvli! Synnøve og jeg bilder av hverandre. Jeg slår som vanlig på stortromma og gir dere en liten smakebit. Synnøve er forresten opphavet til den revolusjonerende etiketten "gjesteoutfit". Digg henne da!

Takk for maten og velbekomme.

torsdag 5. juni 2008

Naked as we came

Dette var alt jeg rakk før jeg måtte løpe å bade. Dritvarmt. Men jeg bada ikke da. Haha! Nå skal jeg på trening og etterpå er det rett på grilling i naustet sammen med kjempegode venner <3
Nå har jeg forresten ferie!! HURRA! :D
Kos dere i fineværet!

fredag 30. mai 2008

Une robe

I dag forsov jeg meg til ti over halv ti. Herlig. Rakk litt matte og en dobbeltime norsk. I kveld skal vi ut til byen og spise. Etterpå skal vi på danseforestilling og se på Synnøve. Det blir kjempeartig!
I helga blir det nok mye lesing. Har eksamen på torsdag, men etter det er det ferie!! Da har jeg bare et år igjen av videregående. Jeg har gått 12 år på skole! Og om fem år er jeg sikkert ferdig med utdanningen. Shit! Det er sykt det!! Tida går jammen fort..

Forresten.. Kjolen er grønn. På en eller annen rar måte blir den alltid blå på bilder. Meget merkelig.. Har noen et speilreflekskamera til overs tar jeg gjerne i mot et :)

Challabajs!

mandag 26. mai 2008

Toppen er søt.

Men det ser ikke dere. Det er nemlig hjerter og stjerner på den.
Siden sist har det skjedd noen par ting i min uinteressante verden..
Jeg har blant annet kommet opp i treningslære.
Det har vært fint vær og sol i Ålesund, helt til i dag.
Jeg har grillet to dager på rad med gode venner.
Jeg har bodd hjemme hos Eline.
Slekt jeg nesten ikke kjenner har bodd hos oss.
Jeg har vært på jobb-intervju.
Jeg har spist store mengder is.
Jeg har sovnet halvnaken i sola.
Jeg har lært meg å lage hemp-smykker.

OH! Va do e deeeeeilig!

onsdag 21. mai 2008

Godkveld i stuggu

I dag hadde jeg på meg masse gamle, gamle saker og ting. De to smykkene var mormor sine da hun levde. De turkise bangelsa og beltet er mamma sine gamle. Beltet hadde mamma da hun var pittelita. Jeg elsker å finne gamle, fine ting!

Nå aner jeg ikke hva jeg skal skrive om, så det får bli med dette antrekket i dag :)

Jo! I morgen skal vi spille golf og beach-volley også får vi vite om vi kommer opp i skriftlig eksamen, og i tilfellet - i hva. Åhh.
Kjære Gud, jeg ber på mine knær. Gi meg treningslære eller matte.
AMEN.

mandag 19. mai 2008

Jeg må klippe meg

Håret mitt er blitt skikkelig stort.......på den ene siden. Irri!

Pappa har noen gamle RayBan Wayfarer. Han brukte å matche disse fint med en gammel stråhatt han hadde kjøpt på Santorini for 148 år siden. De gangene han tok på seg dette, kunne jeg ikke annet en å rive meg i håret samtidig som jeg sakte med sikkert krøp i hi. Dette var noe av det verste han kunne gjøre mot meg, og han nøt det.

Da jeg i fjor sommer så dette var begynt å komme tilbake i moten, måtte jeg nesten le litt. Nå har det gått et år, og jeg har vendt meg til å se både RayBan, billige kopier og etterligninger i alle slags varianter og farger.
Nå har jeg trosset min traumatiske barndoms opplevelse og prøvd
de hotte brillene på. Helt ærlig..? Jeg skjønner ikke bæret av hvordan man skal ha de på jeg. De er jo så jævla framoverbøyd!

Har du kastet deg på trenden med RayBan, wayfarers or whatever?

mandag 12. mai 2008

Fake your beauty

Hvis du vil ha oss smurt over hele skjermen din,
er du bare et tastetrykk unna. (Klikkbare blider)



Sånn helt serr.

lørdag 3. mai 2008

M to the OLDE

Jepp, jeg har vært i Molde i dag. Ikke spør hvorfor, men jeg og mamma følte for å ta oss en liten tur ut av byen :) Det var faktisk litt liv der også! Korpsmusikk og gratis boller og kaker. Da blir Lisa glad. I alle fall når det gjelder sistnevnte. Mat gjør meg utrolig lykkelig, og utrolig METT. Vi fikk "verdens beste bløtkake". Hehe. Den første skjeen var vel ganske god, men de femten neste.. Jeg ble så kvalm at jeg fikk lyst på bolle. Neida.. Hehe.. Joda.
Vi var på den berømte kina-restauranten også! NAM. Ough, nei, okei, jeg skal spare dere for detaljer om meg og min konstante metthet/sultenhet.

Litt shopping gjorde susen. Nå gleder jeg meg enda mer til sommeren. En kjole! Eller, egentlig så kjøpte jeg den bare fordi jeg hadde så lyst å matche sakkosekken min og fordi jeg liker å se hvordan plagg ser ut når man danser. Rist rist. Creds til dere som skjønte den!
Nå skjønner jeg forresten hvorfor moldefolk drar til Ålesund på shopping. Vi var jo gjennom alle butikkene på fem minutter!

Forresten glemte jeg kamera når jeg skulle til Molde, derfor ingen kjempeartige bilder. Håper jeg er tilgitt.
Sånn helt, helt til slutt; molde-stadionen ser kjempeliten ut XD


Helt, helt, helt til slutt burde du høre denne nydelige sangen mens du slenger igjen en kommentar. Det går faktisk an å gjøre det samtidig! ;)

tirsdag 29. april 2008

Jeg er en forhekset prinsesse

Gotta go. Snakkes ;)

mandag 28. april 2008

Nirvana!

Strikk en pose, er det ikke det de sier?
topp (bedre bilde) - vero moda
Cardigan - h&m
Bukse - Diesel
Sko - Bianco
Smykke - Only
Belte - secondhand
Skal jeg begynne med dette, synes dere?

Nå har jeg "fri" en hel uke. Helt frem til mandag! Kjære Gud, u r bæzt! Jeg føler sjela mi fylles med magi. Virkelig. Bare litt kjedelig at det ikke er så mye sol lengre nå da, nå som jeg har fri. Blæ. Men, men. Skal vel klare å finne på noe å gjøre likevel. I morgen har jeg for eksempel tenkt å løpe byen rundt å dele ut søknader på jakt etter jobb. Vet jeg er litt sent ute med tanke på at sommeren er like rundt hjørnet, men jeg håper på det beste. I kveld må jeg skrive søknader og CV. Juhu. Tenker jeg legger ved karakterutskrifter og vitnemål. Noe mer som er lurt å legge ved og skrive? Har aldri hatt jobb før og jeg blir 18 i Juni.. Tips?

Om du har jobb; hvordan fikk du den og hvor gammel er du?