lørdag 30. august 2008

Jeg dro til byen i maleklærna mine jeg

Image and video hosting by TinyPic
Neida, hehe. Genseren er fra bikbok og er dritkul! Ny favoritt i garderoben min :) Har også lyserosa tøysko, knallrosa plastikøredobber og veska til farmor. Deilig og avslappet antrekk.

Var i byen i dag sammen med Marie, Line, Rebekka og Yvonne. Kjøpte meg noen søte klær fra hennes og mauritz (bombe!). Finner alltid noe der jeg. Hehe. Resten av de søte klærne i byen fikk jeg de andre til å kjøpe. Er jeg ikke snill? Da vi hadde tatt runden vår gikk vi og spiste deilig mat på "lat oss ete" som vi liker å kaller det. Nå skal jeg ut på CLS og selge sjokolade, popcorn og pølser til sultne fotballsupportere og etterpå drar jeg rett på kino med søte venner. Vi skal se Mamma Mia.. IGJEN! Blir aldri lei den filmen altså..

Jeg har forresten mista alle blogglinkene mine! Buuhu. De teite datafolkene på skolen fucker hele systemet. Gi meg noen bloggtips da, eller legg igjen din egen adresse, så tar meg en tur ;)

Snakkes godtfolk! <3

mandag 25. august 2008

Yesterday was a sunny day

I går hadde jeg og Gunnhild det gøy i naturen! Hehe. Vi tok over hundre bilder. Det var litt psyko. Nå har jeg fiksa litt på noen av de så de ble ekstra fine. Her er et lite utvalg :)
Det ble en smule uklare bilder da.. Vi måtte bare gjøre det slik for at Gunnhild skulle klare å sende de til meg :)

søndag 24. august 2008

Nye gamle ting

Omg. Farmor er så kul! Jeg var på besøk hos henne i dag, og etter vi hadde spist fikk jeg lete i hennes gamle saker og ting. Og herreguuud, jeg og søsteren min fant så mye gøy. Kjempeartig! Jeg fant til og med pappa sin russebukse. Kjempefancy saker. Det eneste han hadde gjort med den var å skrive LOMME på den ene baklommen. Også var det et norskt flagg på det venstre buksebenet. Kreativt.

Okei, her kommer det jeg fikk med meg hjem:

Bukse. Jeg har lett i flere måneder etter chinos, men har liksom aldri funnet noen som passer meg. Men, halo. Hvorfor gikk jeg ikke bare til farmor med en gang? Kjempetøff!

Hehe. Dette var gøy. De rå brillene! Jeg sier ikke at de kler meg. Langt der i fra. Men de er liksom så stygge at de nesten blir tøffe.



Mørkeblå veske, fire par briller og klipsøredobber. Søte :)


Hva synes dere? Er det ikke gøy?! :D

fredag 22. august 2008

onsdag 20. august 2008

Første skoledag


Okei, dette blir veldig klisje, men i dag startet mitt nye liv. Virkelig. Jeg skal begynne å gjøre norsklekser (stakkars naive lærer Jenny), jeg skal begynne å bruke dataen min til det den skal brukes til, jeg skal være stille når jeg skal være stille og prate når jeg skal prate. Herregud. Dette er som nyttårsaften liksom. Her sitter jeg og lover meg selv et nytt og bedre liv liksom... LOL! Lol at jeg sa lol egentlig. Det er lol det!

Hvertfall; i dag var det første skoledag. Vi fikk skoledagbøker, russekataloger og beskjed om klassetur. Vi skal til Spania en uke i november på treningsleir. Jej!

Jeg har begynt å tenke litt på neste år også egentlig.. Jeg vet at jeg vil studere. Jeg vet jeg vil flytte til enten Tronheim eller Bergen. Men.. Liksom.. Hva skal jeg studere og hva skal jeg bli? MY gad. Se hva mamma har hengt på kjøleskapet da (hehe):Nei, nå må jeg fortsetter mitt nye liv. Rommet mitt og ikke minst klesskapet ser ut som om det er snudd på hodet, og det må det gjøres noe med..

tirsdag 19. august 2008

Stylingtips

Boka har jeg lest. Top Model har jeg sett. Fra Hollywood til Parkveien har jeg sett. Selvfølgelig følger jeg alle tipsene hans. Jan Thomas er en gud.


Jeg ler så jækla godt av Bye og Rønnings parodier at jeg får vondt i magen. Seriøst! Dette kunne så ha vært Jan Thomas!

Hva synes dere om Jan Thomas?

søndag 17. august 2008

Siste innspurt








Jeg er i gang med siste innspurt av ferien. Nå er det bare tre dager til skolestart. Åtte uker har gått veldig fort synes jeg. hva har jeg gjort egentlig? Vært i Kroatia, jobbet og ... Ja hva har jeg egentlig gjort? Faktisk tror skal det bli ganske greit å begynne på skolen igjen, treffe igjen folka, begynne en ny start og få litt press på seg igjen. Men nå som jeg bare har to hele dager igjen av ferien, synes jeg liksom at jeg må jeg utnytte de max.

I dag har jeg bare sløva. Har lagt ute i sola, spist is og lest bilteori. Kjempegøy. Nå skal jeg se film med mamma og broren min. In the land of woman. Adam Brody spiller i den og jeg gleder meg sinnsykt! Håper virkelig han spiller en Seth-Cohen-person. Han er så bra!

I morgen føler jeg der i mot for litt mer action. Kanskje blir det en bytur og cafébesøk. Også har jeg skikkelig lyst til å se Mamma Mia! igjen. For dere som ikke har sett den enda; dere mister noe stort om dere ikke går å ser den pronto. Nå venter mamma og bror i sofaen sammen med Mr. Potetgull og Pepsi.

Hva gjør dere de siste dagene før skolen? :)

lørdag 16. august 2008

Gutte-jenta som ble jente-jente

I dag var jeg rosa gitt. Rosa bluse med broderier og rosa sko. Jeg har til og med en hvit blomst i håret. Tideligere har jeg hatt en følelse av at jeg ikke kler rosa, ikke at jeg har mistet den følelsen akkurat.. Jeg kler nemlig ikke rosa, nettopp fordi jeg har rosa hud og oransje hår. Da jeg var liten gikk jeg heller aldri med rosa. Men så gikk jeg jo aldri med klær med blomstre og blonder på heller da.. Jeg var en merkelig liten gutte-jente med caps og snekkerbukse som klatra i trær og spilte fotball. Noen ganger tenker jeg hvordan alt hadde vært om jeg hadde blitt en gutt i stedet for en jente. Hvilke venner jeg hadde hatt, hvilken idrett jeg drev, hva jeg var flink i og ikke minst - hvordan jeg hadde sett ut. Jeg hadde antageligvis vært veldig stygg. Jeg husker en gang da vi var på hyttetur med familien da jeg så en gutt på min alder som jeg følte kunne vært tvillingen min. Vanskelig å forklare, men det var liksom meg i gutt-form. Ikke et vakkert syn. Nei, nå ble det mye random.

Er du en gutte-jente, jente-jente, gutte-gutt eller jente-gutt?

torsdag 14. august 2008

Tre venninner, et kamera og et brak

Oss. I går var vi tre venninner og et kamera. Vi fiksa oss, smika hverandre, dro på oss støvlene og gikk ned til vannet. Kjempegøy tidsfordriv igrunnen! Vi hoppa rundt om kring på berget og knipset masse bilder.

Men, like etter vi var ferdige begynte det å pøse ned. Det regna som aldri før og om kvelden skjedde noe jeg aldri har opplevd makan til. Det største tordenbraket i min livs historie fant sted. Først ble hele kjøkkenet lyst opp, og før man fikk tid til å begynne å telle sekundene dundret det løs. Det tordna kjempelenge og hele huset rista! Jeg falt liksom sammen på gulvet av sjokk. Dritskummelt! Men ja, her er noen bilder av meg som vi tok i går.

onsdag 13. august 2008

Colours in the wind

Hello my friends! Nå snart skal jeg og noen venner ha en aldri så liten fotosjut. Hehe. Håper det blir vellykka selv om det blir med kompaktkamera. Speilreflekskameraet forsvant liksom litt.. Om det blir bra får dere nok se noen bilder. Nå må jeg gå og finne fram fine klær, mye dilldall og sminke. Gleder med! Hihi :)

tirsdag 5. august 2008

Three little words




















Then there are three little words i'm not able to say
but hey, this is what I can tell you today
although i cant say those words to you tonight
please stick with me 'cause i feel someday i might.

Nytt pass i posten

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Hvilket er nyest tror du? Hehe. Det mest komiske er jo at på det eldste bildet har jeg på meg en dongerijakke som jeg faktisk har begynt å bruke igjen. Det må vi le litt av. Haha. Og ja, jeg har forresten ikke munn lenger heller.. Flott.

mandag 4. august 2008

Lisas tull og tøys

.. er oppe og går igjen! Som dere sikkert ser har jeg fått fikset litt på bloggen og nå er jeg klar for å begynne på nytt. Hva synes dere om den nye looken? Funker den? :) Hehe. Tror jeg trengte litt forandring og ny inspirasjon egentlig.. Det er hvertfall kjekt å være tilbake! :)

onsdag 23. juli 2008

Feriemodus

Hei dere! Ferien min var kul. Jeg er fortsatt litt i feriemodus og det frister rett og slett ikke helt å blogge for tiden. Tar en bloggpause nå, men jeg er nok tilbake om ikke så alt for lenge.

Bye bye, for so long ;)

fredag 4. juli 2008

Hipp hipp hurra

Nå har Synnøve bursdag (gå inn på bloggen hennes og syng bursdagssangen for henne) og om noen få timer reiser vi på ferie. Først skal vi kjøre til Bergen, så skal vi ta fly til Kroatia, så skal vi ta buss til et sted, så skal vi ta ferge til Hvar. Tror jeg. Hihi. Gleder meg kjempemasse!

Hipp hipp hurra for Synnøve også sees vi om noen måneder. Oh, I wish. Vi sees nok rundt den 20.juli... Mens jeg er borte kan dere jo bare lese gjennom bloggen min på nytt og lage en ny header til meg.
Takk for seg. Ilu <3

torsdag 3. juli 2008

Det här är mäg ock ën blom.

Er jeg ikke god? Sitter og leser i en bok jeg fikk på jobben. Den er på svensk. Fötterna är huvudsaken. Bravo! Jeg fårstår ingen verdens ting........ Bildene er fine da. Om to dager og fire timer sitter jeg på flyet til Kroatia. Før det skal skje må jeg pakke, kvitte meg med Max og komme meg til Bergen. Hurray. Skal bli utrolig bra med litt ferie må jeg si.. Jeg har på en måte litt ferie nå også da. Eller, jeg har jo ferie! Er alene hjemme og alt. Hmm.. Nå blogger jeg midt på natta igjen. Det er litt kos det. Hører på Lene Marlin nå. Hun er søt. Også er jeg forelska i Kurt Nilsen. Espen Lind er fin. Hva faen er det med disse norske folka da? Plutselig føler jeg meg litt nasjonalromantisk. Æsj, der kom han derre 2 cent fyren.. Eller, var det 2pac, 50 cent eller just a random homie? Vettafæn.

Puss på er!

onsdag 2. juli 2008

Details in the fabric

I dag fant jeg en kjempefin blomst i lysrosa tyll, glitter og perler. Festet den enkelt og greit med en sikkerhetsnål til toppen min. Romantisk og fin kontrast til djevel-neglene mine. Ja, jeg har funnet ut at neglene mine alltid er røde. Jeg trengte en forandring, og det fikk jeg.

I dag har jeg vært på jobb. Hehe, litt morsomt å si det i grunn. Har liksom aldri helt sagt det før. Fjortis-knis! For de som ikke har fått det med seg så har jeg begynt å jobbe på skobutikk. I dag var andre dagen jeg jobbet. Deilig å føle at man tjener litt penger.

JA! Jeg kjøpte forresten ipod i dag. Eller som pappa liker å kalle det; iiiiiiipod. Sånn på molde-dialekt liksom. Sånn med norsk i liksom. iiiiiiiiiiiiiiiiipodd. Hehe. Den ble rosa. Rosa og fin. Egentlig skulle jeg vel kjøpe rød eller svart, men da jeg fant ut at den rosa var 300 kr billigere enn de andre var saken grei.

Nei dere, nå må jeg gå. iiiiiiiiipodden venter i senga.

mandag 30. juni 2008

Play

Dataen min har blitt min nye ipod. Jeg hører på musikk nesten hele tiden og synes nesten det er rart når alt er helt stille. Og i og med at jeg hverken kan synge, knipse, prompe eller plystre noe særlig fint må jeg ha musikk. I vinterferien ble ipoden min ødelagt. I snart fem måneder har jeg gått rundt å planlagt å kjøpe meg ny. Men siden jeg er synonymet på treg (treg, tregere, Lisa) og fordi jeg ikke liker å bruke penger, har jeg ikke klart å makka meg til å kjøpe meg en.. Men da jeg i sted tok meg selv i å ta med dataen på do bestemte jeg meg. I morgen er dagen. Jeg skal kjøpe meg ny ipod. Har planer om å kjøpe ipod nano 8GB. Men, så kommer det store spørsmålet; i hvilken farge?


Hvilken farge synes du at jeg burde ha på min nye ipod?

søndag 29. juni 2008

Hele Ålesund vet at vi har fått fisk liksom

Gårsdagens kveld ble tilbragt ut på det blå. Vi hadde med godteri, kortstokk og fiskestang. Fiske skulle vi vettu. Men, noe vi ikke hadde tenkt på; hva skjedde om vi fikk fisk på kroken? Dette ble selvfølgelig et problem. Utrolig nok var det faktisk fisk som bet på kroken vår. Hele tre stykker. Fantastisk. Det ble litt av et styr skal jeg si dere. Men, himla gøy! Vi har film også, men ikke her. Kanskje dere får sett den i morgen. Hvem vet?

lørdag 28. juni 2008

Orasje og mellomblå? Det har jo aldri vært noe fint..

Ser dere på TV2 nå? Ja, nemlig. Aafk - Molde. Mange av Aafks tilskuerne var også på forspillet i byen. Der tappa jeg øl og øl og øl så det suste. Virkelig. Nå er jeg sliten. Og klissete. Sitter i sofaen nå og spiser deilig grøt og saft. MÅÅÅÅL!!!!!!!! Herrehuuud, så herlig! Jaja, sorry den. Hehe. Aafk vinne! Nå skal jeg forresten ut med båten i kveldssola. Skal bli herlig det.

Nå, hvilket fotballag holder du med? Eller.. Er fotball bare totalt uinterresant?

fredag 27. juni 2008

Tagged

Jeg har blitt tagget av Susanne. Dette går ut på at jeg må skrive ned de 7 sangene jeg hører mest på om dagen. Genre, tekst eller melodi er uvesentlig, poenget er at det er dine favoritter. Post denne instruksjonen i bloggen din, sammen med dine 7 sanger, også tagger du 7 personer for å se deres favoritter :)

Opus X - Loving you girl
Hellogoodbye - Oh, it is love
Jason Mraz & Colbie Caillat - Lucky
Espen Lind - Scared of heights
John Mayer - Your body is a wonderland
Albino Superstars - My girls
Norwegian Recycling - How six songs collide

Jeg tagger Gunnhild, Ingunn, Helene, Synnøve, Karoline Natalia, Hege og Arma.

torsdag 26. juni 2008

HEI

Nå har jeg akkurat kommer hjem fra trening. Ligger i sofaen og spiser toast. Deilig det. I dag er faktisk første dagen på, ehm, lenge(!) at det ikke regner. Det var sol og til og med litt varmt. Selvfølgelig benyttet jeg anledningen til å få litt (rosa)farge på kroppen.

Jeg gikk tur med hunden min i dag også. Haha. Han er så pysete stakkars. For å gi meg selv litt god underholdning måtte jeg tvinge ham til å bade. Dritgøy!


Er det forresten noen som har lyst til å passe Max en uke. Han er ledig fra 4.juli til 17.juli. Jeg er desperat og tar til takke med (omtrent) hva som helst! Vær så snill.

tirsdag 24. juni 2008

A box of candy

I går fikk jeg verdens søteste smykke av mine søte snille venner. Det er som blomster og godteri på rad og rekke - det kan ikke bli bedre. Dagen i går ble feiret med champagne, grilling, latter, tårer, selvlaget film og verdens beste venner. Kjempekveld! I og med at det var pissvær som vanlig, ble vi sittende inne i naustet med tepper og sovepose.

Men, i går var jo ikke bare bursdagen min. Det var også Sankthansaften, noe som i Ålesund vanligvis feires med store bål, fest og morro. Bål, fest og morro til ære for meg.
Feiret du Sankthansaften? :)

Meningsmåling?

Jeg lurer egentlig litt på om jeg skal slutte med å ha slike meningsmålinger til høyre i margen. Hva sier dere? Skal jeg drite i dem eller synes dere de er artige?