onsdag 30. april 2008

11:10

Alt var klappet og klart. Vekkerklokka var på og jeg hadde en time og tyve minutter å komme meg av gårde på. Jeg skulle stå opp, gå på badet, rense ansiktet, sminke meg, kle på meg, spise frokost, printe ut programmet til treningsøkta og komme meg opp til Karoline til klokken 11:20. God tid. Vi skulle ha en slags tentamen i Trening og Ledelse, så det var litt viktig å komme tidsnok.

Men hva skjer? Jo. Jeg våkner, ser på klokka. 11:10. På TI MINUTTER skulle jeg gjøre en titusen ting og i tillegg bruke 5 minutter på å gå opp til Karoline. Panikk. Panikk. Panikk. Skru på datan, løpe på badet, "Vebjørn, LAG FROKOST!" (stakkars broren min), rense ansiktet, printe ut programmet, kaste på seg random klær, rive med seg dusjtøy og skift, løpe ut av døra, løpe tilbake halvvegs opp til karoline for å hente glemte saker og ting, løpe tilbake. Puuh. Utrolig nok, rakk jeg det. Jeg var hos Karoling 11:23. Dritstolt (og svett).


Nå ligger jeg i hagen på et grønt fleesepledd. Hvilepuls. Frisk vind i håret og bare en bikini på. Sweet musikk spilles av og jeg nyyyyter livet. Isbiter, appelsiner, pepsi og lukten av sommer er på plass. Fuglene kvitrer og det samme gjør jeg. Nå nyter jeg ferien frem til mandag. Herlig. Nå ligger jeg og leser en bok om fysikk sommerfugler, blomster, rosa kjoler og fuglesang. Livet er flott.

Syng med! Det gjør jeg :)

tirsdag 29. april 2008

Jeg er en forhekset prinsesse

Gotta go. Snakkes ;)

mandag 28. april 2008

Nirvana!

Strikk en pose, er det ikke det de sier?
topp (bedre bilde) - vero moda
Cardigan - h&m
Bukse - Diesel
Sko - Bianco
Smykke - Only
Belte - secondhand
Skal jeg begynne med dette, synes dere?

Nå har jeg "fri" en hel uke. Helt frem til mandag! Kjære Gud, u r bæzt! Jeg føler sjela mi fylles med magi. Virkelig. Bare litt kjedelig at det ikke er så mye sol lengre nå da, nå som jeg har fri. Blæ. Men, men. Skal vel klare å finne på noe å gjøre likevel. I morgen har jeg for eksempel tenkt å løpe byen rundt å dele ut søknader på jakt etter jobb. Vet jeg er litt sent ute med tanke på at sommeren er like rundt hjørnet, men jeg håper på det beste. I kveld må jeg skrive søknader og CV. Juhu. Tenker jeg legger ved karakterutskrifter og vitnemål. Noe mer som er lurt å legge ved og skrive? Har aldri hatt jobb før og jeg blir 18 i Juni.. Tips?

Om du har jobb; hvordan fikk du den og hvor gammel er du?

søndag 27. april 2008

How to move from A to B

Ikke noe revolusjonerende antrekk akkurat, men følte for å gi dere en liten dose "outfit". Lol. Jeg elsker forresten det nye smykket mitt :) Matte, matte, matte, matte. Givende helg, tro meg. Har tentamen i morgen og for øyeblikket er Mr. Sannsyn min verste fiende. Ellers har det vel ikke skjedd så veldig mye spesiellt. Møtte Thomas og Harald, spiste mat på VIP-avdelingen, spist pizza med jentegjengen og råna til Bjørn Eidsvåg. Herrlight. Nei, det har blitt mye matte, og jeg gleder meg faktisk litt til i morgen :) Synes nesten tentamen er litt kjekt. Tehe.

Over til noe annet. Dere har kanskje lagt merke til at jeg har en veldig stor fetish for smykker, bangles, sjal og forskjellig dilldall. Ikke noe særlig dyre eller veldig ekte diamanter og edelstener. Neida. Jeg liker bare å stesje meg opp med forskjellig fint, stilig og litt annerledes jugell, plastik, og pynt i fine farger. Jeg er ofte også på skattejakt i mammas gamle smykker og sjal. Der finner jeg mange skatter. Tilbehør får meg til å føle meg finere og det gjør også noe med humøret. I tillegg kan et antrekk bli helt nytt bare ved å bytte ut tilbehøret med noe annet :) Har du en fetish kanskje? :)

lørdag 26. april 2008

fredag 25. april 2008

Skilt ved fødselen?

O.C.-Trey:
h&m-modell:
Jeg føler jeg har gjort en oppdagelse av de få og at det er ingen andre enn meg som vet at disse to er brødre. Eller hva?

onsdag 23. april 2008

230408

Faen. Jeg er tom for batteri. Også har jeg glemt igjen laderen min på skolen. Sitter på tidenes treigeste data og er midt i prosjekt drep data. Jeg sliter av meg håret. Jeg er aldri så sint som når jeg er på denne dataen. I frykt for at dette innlegget ikke vil bli mer enn klaging poster jeg noen gamle bilder funnet på en gammel data. Kun for nostalgiens skyld. Vel bekomme.





Nå har jeg hørt på musikk fra CDspiller også. Brenne-CDer fra 2004. Ravi, Maroon5, Eminem, Kjartan Salvesen, Busted, Jennifer Lopez og jeg vet ikke hva.
Elsker forresten at det er så nydelig sommervær for tiden. Jeg bobler nesten over av lykke. Ja, humørsvingninger er fun. I alle fall. Marie og meg trodde det var lyset som gjorde at vi så hvite ut, men Eline overbeviste oss om at vi tok feil. Også spiste vi soft-shake og kosa oss før vi dro på trening :)


Her fikk dere forresten sett en dobbelthake x 3 også. Heldige mennesker. Regner med dere datt av stolen, eventuelt falt ut av sofaen.

Poll


Jeg vet hva dette betyr. Jeg har for vanskelige spørsmål i pollen min. Right? Jeg skal skjerpe meg!

tirsdag 22. april 2008

Svar på spørsmål #4

- Hvilken brus liker du best? Pærebrus! Drikker det særs sjeldent, men noen ganger får jeg bare sånn skikkelig sug etter pærebrus!
- Liker du best norske/nordiske eller utenlandske(sørfra) gutter? Synes norske gutter ser bedre ut, men jeg liker at de sørfra er mindre tilbaketrukket :)
- Har du smakt sushi? U like? Nei, det har jeg faktisk ikke. Skeptisk.
- Liker du meg? Kewle Jewlie!! Seff lol i andre! :D
- Liker du ostepop? JA! Prise den som kunne gitt meg ostepop og pærebrus NÅ!
- Er du personlig kristen? Men jeg er ikke den som går i kirka hver søndags morgen og daglig ber morgenbønn, aftenbønn, kveldsbønn og Gud vite hva. Jeg ber når jeg føler jeg virkelig trenger det, og det holder lenge for min del :)
- Hvilken tannkost bruker du? Forrige uke knakk jeg en tannbørste rett av mens jeg pussa tenna. Da lo jeg høyt! Nå har jeg en ny, fin, rosa ^^,
- Hva vil du bli når du blir stor jente? Jeg skal ikke bli stor! Jeg skal være liten for alltid og om noen tiår når livet bygynner å bli litt kjedelig, skal jeg vinne i lotto.
- Hva slags mote liker du? Jeg er egentlig ikke besatt av å følge moten. Jeg er litt mer bestatt av klær. Vintage, vide topper og bluser, tights og strømpis, tøysko, mye smykker og armebånd og litt av hvert. :)
- Hva er viktigst av fine sko og behaglig undertøy? Behagelig undertøy!
- Hvem er yndlingslæreren din? Idar. Haha. Lol. Fordi han er så dårlig lærer kommer ikke vi til å komme opp i fysikk! "Det ville vært veldig urettferdig," sa en annen lærer. Love <3
- Hvilken farge er det på huset ditt? Rødt hos mamma og brunt hos pappa.
- Har du hatt kjæreste/vært i lengre forhold før? Nope. Har nok ikke det du..
- Hva ville du vært av en tannbørste og en dobørste? Tannbørste. Tror jeg.
- Hvis du kunne reist til India med en annen blogger, hvem ville det vært? Definitivt Synnøve :)
- Hvorfor liker du så godt kommentarer? Sier ikke det seg selv? Det er det som gjør det kjekt å blogge!
- Leser familien din bloggen din? Tror ikke det. Eller.. Gjør dere?

mandag 21. april 2008

Hva ville du gjort motherfucker?

Jeg har nettopp stått opp.
Jeg har "fri" i dag.
Jeg har treningslære-tentamen i morgen. Pensum på 300 sider.
Det er strålende vær ute.
Data er gøy.
Broren min har bursdag i dag :) Og Ragnhild! Happy Birthday to you!

Okei, dette ble et meningsløst innlegg.. Da benytter jeg anledningen til å spørre om du har mest hvite eller svarte strømper. Så ja, hvilken farge er strømpene dine?

(YES! Nå ble innlegget virkelig meningsfullt!!)

lørdag 19. april 2008

I dag har jeg..

Bare vært ute.
Gått tur med Max i sola.
Vinket og smilt til båter.
Løpt hjem og tatt på meg bikini.
Knekt en solseng.
Lagt på en skjev solseng.
Solet den griserosa kroppen min.
Ikke brukt solkrem.
Øvd til tentamen.
Tatt på meg solbriller og caps.
Filosofert.
Funnet ut at hodet mitt er stort selv om det egentlig er lite.
Sovnet i sola.
Snudd meg over på magen i redsel for å ikke få like mye farge på begge sider av kroppen.
Hørt sommermusikk i sola.
Trodd at sommeren begynner i april.
Ledd av at det bare er 10 grader ute.
Drukket masse vann.
Ikke spist. Nesten.
Funnet ut at blogging må erstattes med spising.
Image and video hosting by TinyPic
I tillegg skal jeg..
Lærekjøre. (må huske solbriller!)
Rømme hjemmenfra.

fredag 18. april 2008

Så flaut

Jeg er hos pappa i helga, og i den anledning har jeg én ting jeg må si. Eller, det er litt mer en en da. Men i alle fall. Jeg vil si at rommet mitt er en herlig blanding av en del komiske og antikvariske saker og ting.

For eksempel har jeg en sakkosekk på rommet. Hehe. Flaut nok. Men se på fargen da. Herlig, herlig.

Men, tro det eller ei. Jeg LIKER den faktisk.

Nå skal jeg presentere dere for mine beste venner. Av en eller annen grunn vil jeg ikke ha nye. Vanskelig å fatte sier du? HALO. Har du en cabriolet på rommet ditt liksom?

OG, jeg har et hjerte av stein. Mens jeg satt og tok bilder, tar jeg meg selv i å klø på magen. Ikke spør. Plutselig merka jeg det svei litt, så jeg letta litt på genseren. Nå skal jeg ikke lyge, men jeg holdt på å svime av. Jeg skal spare dere for detaljer. Og nei, dere får ikke bilde, you sick bastards. Men jeg kan si såpass at jeg tok sol i 20 minutter i dag og at det er noe jeg sjeldent gjør.

Det henger et bilde av kjæresten min baki der, men det regner jeg med dere klarer å overse. På forhånd mange takk.

Også tok bilde av meg selv sammen med TOPP-plakaten jeg har av Cristiano Ronaldo. Sorry, men det bildet kan jeg desverre ikke poste. Tror kanskje jeg prøvde litt for hardt å se ut som han. Jævlig.

Sist men ikke minst; her har dere dagens antrekk. Nice face. Lol.Ilu <3

onsdag 16. april 2008

Norges nye bodybuilder

Hjelpes. I dag begynner vi oppkjøringen for fullt. Vi skal trene 4 ganger i uken og bli store, skumle, klumpete muskelbunter. Jeg lo hardt når jeg så treningsprogrammet:

Onsdag: Testing og Innføring i sirkeltrening
Torsdag: Stepp og Sirkeltrening
Mandag: Spinning og Body Pump
Tirsdag: Spinning og Sirkeltrening
Onsdag: Body Pump og Gymsal (intervaller)
Torsdag: Stepp og Sirkeltrening

Herre Jesus!! Dette skal jeg gjøre i tillegg til 8-10 timer i uka med trening på skolen. Sesongen begynner jo ikke før oktober heller.. Altså har vi 1,2,3...6(!!!)måneder med knallhard trening fremfor oss. Dette kommer til å bli et kjekt halvår! Mens jeg gleder meg til å se sånn ut, kan dere glede dere til blogginnlegget hvor jeg skriver om at jeg oppdager at jeg vokser ut av alle klære mine. Minn meg da på at dette var drømmen min.

tirsdag 15. april 2008

Utenlands sier du

Det høres veldig spennende ut å studere i et annet land, oppleve nye kulturer og generellt mye nytt. USA, Spania, Portugal, Brasil, Bali.. Det finnes så mange muligheter!
Personlig satser jeg nok på studier i Norge, gjerne Trondheim eller kanskje Bergen.. Vet ikke helt hva jeg skal studere, men tenker noe innen matematikk, kreativitet eller idrett. Haha. Ikke lett å finne noe som inkluderer alle de tre.. Da jeg var liten drømte jeg mye om å bli arkitekt. Mamma lærte meg å tegne hus og jeg ble svært fasinert. Nå som jeg har blitt eldre, har jeg blitt litt mer skeptisk. Jeg har sett på internett og i bøker og lurt på "hvordan arkitekter klarer å tegne så fantastisk og komme opp med så fantastiske kreative løsninger". Helt utrolig for en fantasi noen har. Ojda. I skrivende øyeblikk fant jeg ut at hmm.. Jeg har faktisk kanskje fremdeles lyst til å bli arkitekt.. Ikke vet jeg. Jeg har heldigvis et år til å bestemme meg på :) Hva skal du studere etter videregående?

søndag 13. april 2008

Effektive Lisa

Jeg rydda på rommet mitt i går. Eller det vil si; jeg fant stygge luer, gamle bilder, ting jeg hadde sett før, ting jeg ikke hadde sett før og ting jeg ikke hadde sett på lenge. Når jeg "rydder" plukker jeg opp de 114 klesplaggene som dekker gulvet jeg ikke vet hvilken farge har, krøller de sammen i en ball, kaster de inn i en ledig hylle i skapet og lukker døra før de klarer å rope "nå faller vi ut igjen".

Ser dere hvem jeg ligner på på det siste bildet? Hint: Disney, Pocahontas, stripete hale, et dyr jeg ikke vet hva heter. Hvem er jeg?
UPDATE:

lørdag 12. april 2008

LOVE

Hvilken glede
har du av en opplevelse
hvis du ikke kan dele den
med en venn?I believe in angels,
the kind that heaven sends,
I am surrounded by angels,
but I call them friends. Love is the answer,
that everyone seeks.
Love is the language,
that every heart speaks.
Love can't be bought,
it is priceless and free,
Love, like pure magic,
is life's sweet mystery.
There is a miracle called Friendship
that dwells within the heart
and you don't know how it happens
or when it even starts.
But the happiness it brings you
always gives a special lift
and you realize that Friendship
is God's most precious gift.
You remind me of a flower,
Pretty, inside and outside.
A reason why people smile everyday,
A gift to all.

You remind me of chocolate,
Luscious and sweet.
Someone people can turn to in crisis,
Loved by all.

You remind me of a teddy,
Cute and huggable.
Someone people feel comfortable with,
Special to all.

You remind me of a balloon,
Happy and bouncy.
Someone people can have fun with,
Enjoyed by all.

You remind me of a lot of things,
But nothing can compare to the real person,
A friend I can look up to,
Cherished by me.
If I could catch a rainbow
I would do it just for you,
And share with you its beauty
On the days you're feeling blue.

If I could build a mountain
You could call your very own,
A place to find serenity,
A place to be alone.

If I could take your troubles
I would toss them in the sea,
But all these things I'm finding
Are impossible for me.

I cannot build a mountain,
Or catch a rainbow fair,
But let me be what I know best,
A friend who's always there.
Hver av våre
venner representerer
en verden i oss,
en verden som ikke
fins før de ankommer,
og det er først ved
dette møtet at en ny
verden blir til.
Vennskap
er som en rose.
Jo lenger det varer
jo skjønnere
vokser det seg.

fredag 11. april 2008

I det kreative hjørnet

Tralla lalla lalla la. Skal til Eline i kveld. Feire bursdag :) Gleder meg! Pluss at jeg har dårlig tid..

Hugz n' drugz <3

onsdag 9. april 2008

mandag 7. april 2008

Svar på spørsmål #3

- Favoritt-smågodt? Hmm. Jeg er omtrent altetende når det gjeldet mat, spesielt godteri. Men sjokolade gir meg orgasme.
- Gjør du noe med håret ditt, eller bare vasker du og tørker? Jeg vasker det med shampo og balsam, så tar jeg i noe drit (mousse/krem/skum) og lar det lufttørke :)
- Hvor trøtt er du (på en skala fra 1-10) når du står opp på hverdagene? Det varierer. Men i gjennomsnitt ligger jeg på omtrent 5.9..
- Har du vært i Stangehallen før? Jeg har aldri peilig på hvor jeg er eller hvilken hall jeg er i når jeg spiller håndball. Men jeg forhørte meg litt og fant ut at jeg ikke har vært der. Dagen etter fikk jeg spørsmål om jeg ville være med dit til NM :) Det var dritkomisk, mildt sagt.
- Er du VELDIG mørkeredd? Mørkeredd og mørkeredd.. Jeg vil heller si uvanlig ekstremt husredd. Jeg løper i ringer rundt meg selv med høye kneløft, og ser ut som en stukken gris når det er mørkt i huset. Jeg hopper under dyna og klarer ikke la en eneste kroppsdel ligge utenfor dyna før jeg sovner. Manisk redd.
- Gleder du deg til skolen i morgen? Tja. Jeg liker skolen jeg egentlig :) Men i morgen er det prøve. I tillegg blogger jeg istedet for å øve. IDIOTI!
- Spiser du fisk? Veldig passende dag å svare på synes jeg, i og med at jeg har spist to fisker i dag. Eller, to måltider med fisk. Stolt? Ja.
- Hva ville du hett om du kunne bestemme selv? Grete, Sigrunn eller Ruth-Randveig. Klarer ikke helt bestemme meg..
- Hva er snittet ditt på karakterer? I boka. Til jul var det 5 i alle fag :) Altså 5 i snitt.
- Hvilket pålegg kunne du ikke levd uten? Deg. I skinke-format selvfølgelig.
- Hvorfor tror du det alltid går dårlig på prøver, men ender opp med å få 5-6? Ofte kan jeg mer enn jeg egentlig tror, tror jeg. Men altså. Confession: forrige matteprøve fikk jeg 3-. Det er seriøst den dårligste karakteren jeg noensinne har fått. I tillegg i det faget jeg er best i. SKUFF.
- Trener du? Jepp. Håndball ++. Trener cirka ti ganger i uka. Pluss kamper i helgene når det er sesong.
- Er du forelsket i noen? Nå? Nei.
- Hva gjør du mest av iløpet av en dag? Soving og skole. Jess!! Herrligt liv.
- Spiser du sunt? Tja, jeg prøver i alle fall. Men en ting; er det uvanlig å spise wok, pizza og lasagne (såkalt helgamat) på hverdager?

Wow!

Jeg er virkelig imponert! Over halvparten av mine lesere får mest femmere. Og virkelig. Dette er dritbra!
Enda verre er det med de 5 prosentene som påstår at de får mest seksere. Hvordan går det an? Lyver dere for meg, eller er dere virkelig så skoleflinke som dere påstår?