torsdag 31. januar 2008

Just nu

Jeg prøver egentlig å gjøre matte, men gidder ikke. Har vendt meg til en utrolig dårlig vane i syketiden min og det er å bare gjøre ingenting. Ingenting er et fantastisk tidsfordriv og jeg må ærlig innrømme det at jeg gruer meg til å slutte med det.
Just nu har jeg lakket neglene mine røde og nå gleder jeg meg til å komme tilbake på skolen i morgen. Neste uke venter en matteprøve og en fysikkprøve. I'm so happy, so motivated, so prepared and so enthusiastic that I can't wait. NÆT.

onsdag 30. januar 2008

Sitting Waiting Wishing


Kjeder jeg meg? Rydder jeg? Leker jeg karneval? Hører jeg musikk? DIGGER jeg musikk? Danser jeg alene til høy musikk? Har jeg dårlig mobilkamera? Æhm.. Kanskje litt av alt...?


Rota i rotet mitt og fant et kjedelig smykke og et anheng uten kjede, så jeg satt det sammen til et smykke. Fargerikt og søtt. Hva tycks? :)

Wassup lizm?

Okei, lite (les: ingenting) skjer. Jeg har uvanlig lite å fortelle. Blablabla. Bored.
For å gi dere en liten oppdatering på tilstanden min kan jeg fortelle at jeg er bedre. Er vel tilbake på skolen i løpet av få dager, og da skal det bli noe bra blogging skal jeg fortelle dere!! Jeez.

Jeg er forresten inne i en veldig O.C.-periode. Har (desverre) funnet ut hvor jeg finner den på nett, og det er lite annet jeg finner interessant atm. Det som er skremmende er at jeg VET at når jeg forhåpentligvis blir frisk igjen - kommer jeg ikke til å klare å gjøre det jeg skal gjøre (som er alt det viktige jeg alltid gjør).. Serien er nemlig fantastisk underbar! Bare se på wonderkidsa :)



Er det forresten flere enn meg som blir veldig lett rørt når de ser The O.C.? Kanskje jeg bare er veldig god til å leve meg inn i serien..

mandag 28. januar 2008

Snurr!

Hvilken vei snurrer hun for deg? Og klarer du å snu henne?
Klikk HER :)

Image and video hosting by TinyPic

søndag 27. januar 2008

Døden nær

Uff, så syk jeg er. Hodepine, feber, svette, snue og slapphet. Jeg sovnet til og med under finalen i håndball-EM! Det er opplagt. Jeg kommer til å dø i løpet av den nærmeste tiden.
I tillegg har jeg begynt å se dobbelt. Da jeg søkte på hodepine på Google fikk jeg se dette bildet, og her tror jeg ikke bare det er meg som ser dobbelt. Eller hva sier du?



lørdag 26. januar 2008

Lisa gives you..

inspiration.

Okei, jeg har fått spørsmål om å skrive mer om mote og inspirasjon. Men, jeg klarer det ikke. Eller, jeg blir jo selvsagt påvirket, men jeg tror det skjer mer ubevisst. Jeg er ikke en sånn som studerer bilder av kjendiser og modeller og iherdig prøver å se ut som dem. Jeg er veldig interessert i klær og mote, og jeg må inrømme at jeg tror faktisk jeg inspireres mest av dere på mote.no. Av dere får jeg tips og innblikk i deres moteliv og også livet generellt.

Altså, påvirkes jeg av kjendiser, magasiner, klesbutikker, dere på mote.no, jenta i gata, og mye meg selv og mine meninger om hva som er fint. Liker å kle meg avslappet, tilfeldig, personlig men også gjennomført til en viss grad. Accessories bruker jeg mye. Uten smykker, bangles og sjal føler jeg meg faktisk litt naken.

Her har dere et slideshow med antrekk jeg har satt sammen , eller stylet, for å gi inspirasjon - både til meg selv og andre :) Gi meg gjerne feedback på hva dere synes ;D


Heijdå!

fredag 25. januar 2008

The one who listens is the one who understands

Dette var dagens antrekk :) I kveld skal jeg sitte barnevakt hos naboen. Håper barna skal legge seg med en gang. Hehe. Det å sitte alene i en stue sammen med en TV og en godteskål er bare så utrolig deilig og avslappende! Noen som vet om det går noen bra filmer på TV i kveld?

Nå sitter jeg å koser meg sammen med broren min og hører på Tazte Priv. GUD så artig!! :D
Radarparet ser du her. Blits <3

Respekt.

torsdag 24. januar 2008

Norge vant

nesten..

Kampen mellom Norge og Kroatia var blitt til en vinn eller forsvinn kamp. Stillingen ble uavgjort 23-23 noe som resulterte i at norges barskeste gutter er ute av dansen. Æsjabæsja.

Vi spiller mot Sverige om 5. plassen og er uansett sikret en "god" plassering. Menmen. Vet ikke om det er noen håndballinteresserte der ute jeg? Hehe. Jeg er i alle fall det.

For min egen del har jeg ikke trent håndball denne uken og har lenge slitt med beinhinnebetennelse. Er så deppa for tida at jeg vurderer å slutte. De som kjenner meg vil nok bare le av dette, men - jeg er faktisk drittlei av alle skadene. Trenger sårt noen tips. Så er det noen som (bare sånn tilfeldigvis) har en vidunderkur i baklomma for å bli kvitt beinhinnehelvette mitt?

Poll



Deilig at det ikke bare er meg. Hehe :)
Kjekt med masse stemmer forresten! Fortsett med dette dere ;D

onsdag 23. januar 2008

Lisas roterom

Heihei folkens! Det viser seg at jeg en gang sa at dere skulle få se rommet mitt. Rommet mitt er forresten aldri ryddig. Derfor er det jeg svinser rundt og prøver å unngå å catche gulvet.

tirsdag 22. januar 2008

A word came true

Det BLE fint vær i dag, og jeg POSTET faktisk antrekk i dag :)
Utsikten er vår og fotografen er meg. Fabelaktig. Haha.
Mulig jeg ser veldig lite på TV, men jeg så denne reklamen først i dag og syntest den var knallmorsom!! Liker ikke kaviar da..
Ha en fortsatt god tirsdag ;)

Er dette himmelen?

Historielæreren vår er syk. Happyface og chill time :D

Nå sitter jeg her å spiller for harde livet. Disse er blant mine favoritter; Tetris, Bricks Breaking og Pac-xon ;) Prøv dem!



Når jeg kommer hjem blir det vel et antrekk eller noe ;)
Peace out, Lisa ;D

mandag 21. januar 2008

Lost - Michael Buble

I dag har vært en chill dag. På skolen hadde vi en håndballøkt, en styrkeøkt, deilig grøt til lunsj og så var dagen omtrent over. Sara fikk lappen i dag. Hurra! Vi skal kjøre alene til trening i dag :D Det skal bli fett. Please don't stop the music! Haha.
Da jeg kom hjem fra skolen tok jeg med meg en liten kokosbolle, ipoen og Max ut på tur. Herrligt. Det har forresten kommet snø i Ålesund. Tja, greit nok. Mye is på veien og jævlig lett å falle pladask. Men, den forsvinner nok etter noen dager likevel ;p Hehe, lærte forresten noe artig på skolen i dag. Noen treningssenter lærer eldre mennesker fallteknikk. Se for dere bestemor med rullator gli på isen løse det hele med en elegant rulle. Lættis.
Max liker seg i alle fall i snøen :)



søndag 20. januar 2008

Today's

Her er dagens antrekk. Følte meg ganske fin på shopping i dag :)
Crappy mobilbilder btw. Bad.




Jeg er fortsatt på januarsalg jeg :) Kjøpte blant annet dette:


Hadde vært kjekt med kommentarer på hva dere synes ;D

lørdag 19. januar 2008

Helvete er løs

I dag tror jeg jeg ventet på bussen sammen med halve Ålesund. 7 Eleven var stappfult og jeg måtte vente et helt kvarter på bussen. Lid. Det hadde vært slåsskamp på senteret i dag så alle var skikkelig gira. Blæ. Da endelig bussen kom og jeg hadde satt meg godt til rette og så ut vinduet regnet det sludd og det var blåst opp til storm.
For de som så meg gå/løpe ned fra busstoppet må jeg unnskylde meg. Det kan ikke ha sett særlig elegant ut. 10 minutter i øsepøse og vind som bare pokker. Uten regnjakke og paraply bannet og steiket jeg forbi gate etter gate.

Nå sitter jeg her med klissvått hår og skal til å lage pizza.
Poster vel bilder av antrekk og nye kjøp senere :)

Prekast.

Collide - Howie Day

Har ikke blogget de siste dagene, for jeg har hatt så altfor lite tid. Jeg har faktisk vært opptatt med å lage film. Var i bursdag til bestevenninnen min i går og da hadde jeg og Eline laget en film på en halvtime til Sara med masse bilder og filmer fra ting vi har opplevd sammen.
Det var utrolig gøy å lage, og sikkert gøy og få også :)
Tror jeg skal lage en film til å legge ut her også en dag. Bare vent ;)

Jeg har forresten fått pakken min fra hennes & mauritz nå! Er ganske fornøyd, og hadde på meg noe av det i går. Hadde vel ca dette:)

Har tatt litt lite bilder i det siste men her er et antrekk jeg hadde her om dagen ;)

Nå skal jeg på en liten shoppingrunde og regner med at jeg tar et par skikkelige bilder i dag :) Også regner jeg med at dere laster ned sangen jeg hører og er hekta på akkuratt nå.. ;)

* Collide - Howie Day *

onsdag 16. januar 2008

Hva hadde du gjort?

Okey, dette har ikke skjedd meg. Men hva hvis det hadde det?
Se for deg at du er på do på skolen eller et annet offentlig sted. Akkurat idet du skal til å spyle ned, ser du ringen din ligge midt oppi alt rotet. Nedi doen. Æsj!
Men seriøst. Hadde du stukket hånda di nedi for å plukke opp ringen din, eller hadde du bare spylt ned?

Hehe. Kom bare til å tenke på dette her om dagen, og jeg TRENGER svar! Skikkelig dilemma.

Poll


Da er min første uke som blogger omme, og også min første poll er avsluttet.
Sjalet ble mine leseres favoritt. Hurra for sjalet!! 56 stykker stemte i pollen min, og jeg er mektig imponert! Hmm.. 56. Fabulous :)
Anyways, håper dere stemmere og lesere fortsetter og henger her på min lille beskjedne blogg. Og - det er alltid kjekt med kommentarer.. Ja, det var et hint ;) Hehe.
Prekast bitches!

tirsdag 15. januar 2008

VIDEOBLOGG

Fikk ikke til å klippe å lime jeg. Vet ikke helt, men programmet likte visst ikke filmene mine ;p Men her får du i alle fall den ene filmen. Var jo egentlig meningen jeg skulle redigere litt, men siden du er så heldig - får du real me :) Kos deg!

Dagens sms-prat

Fikk melding av pappa da jeg akuratt hadde gått ut av bilen og var på vei inn på skolen. Vi er kompliserte mennesker.. Hehe :)

Pappa: Penalen din ligge i bilen
Lisa: Typisk
Pappa: Ja

mandag 14. januar 2008

Hipp, hipp...

...HURRA!!! Sara er 18 år i dag! Gratulerer så mye med dagen jenta mi :) Til helgen skal det bli feiring. Gleder meg! Sara foretrekker å være anonym, men jeg klarer ikke dy meg. Hehe.

Det var dagens. Spennende xD Vi bare idrettet oss på skolen i dag. Vi klatret blant annet i klatreveggen, og jeg var manisk god. Jeg kom vel omtrent så langt..
Lolle meg.

søndag 13. januar 2008

Fuck farging av ettervekst?

Er dette virkelig tilfelle? Jeg har lest det en plass også, men fant ikke igjen hvor..
Er ettervekst faktisk blitt en del av moteåret 2008?

lørdag 12. januar 2008

Den lever!!

Jeg har ENDELIG funnet igjen ipoden min! Den har vært borte i.. Skal vi se.. Fem dager. Hvordan har jeg overlevd? Det er endel sanger som surrer og går nå, og her er min lille favoritt-playlist :)


Why Can't I - Liz Phair
Both Sides Now - Joni Mitchell
Mind Trick - Jamie Cullum
Cannonball - Damien Rice
Bubby - Colbie Caillat
Mandy - Westlife
Weight Of The World - Chantal Kreviazuk
I'm Yours - Jason Mraz
Muevelo - El Axel feat. NicoD
Storm - Lifehouse
A Place Nearby - Lene Marlin
Your Song - Billy Paul
Umbrella - Mandy Moore



Jaja, det ble en rolig kveld i kveld hvertfall. Litt kvalitetstid med familien kan aldri skade :)
Vi satte på en tydeligvis fransk ungdomsfilm, "Forelsket og Forvirret". Om ikke den gjorde meg forelsket, ble jeg hvertfall forvirret. Anyways, først gikk søsteren min å la seg, nå sitter jeg her på dataen, og bare pappa sitter igjen og ser filmen. Lættis.

Nå går jeg å legger meg. Nait.

fredag 11. januar 2008

Endelig helg

Denne uka har vært uendelig lang. Fatter ikke hva jeg har gjort på. Men uansett, for å feire at eksamen var vel bestått gikk jeg, Eline og Ragnhild på Let's Eat Deli, en liten koselig kafè, for å slappe litt av etter en hektisk uke. Etterpå rakk jeg og Eline en liten shoppingrunde der hvor jeg kjøpte en svart parkas på h&m. Deilig :) Her har vi noen bilder fra dagen i dag :D




Her er et bilde av dagens antrekk, dagens accessories og den nykjøpte parkasen :)




GOD HELG FOLKENS!!

torsdag 10. januar 2008

Flinke-Lisa :)

Hei bloggen. Jeg fikk 5 på eksamen!! Ble shiithappy :D Det hele var litt komisk for da jeg fikk vite det, satt jeg på bussen hjem - alene. Plutselig tikket det inn en melding hvor jeg fikk vite min respektive karakter. Jeg gliste brett og et sånt lite hysterisk pip føk ut av munnem på meg. Jeg så rundt meg etter noen å klemme, men fant ingen. Ble helt rastløs! Resten av bussturen hjem satt jeg bare å smilte for meg selv.

Hehe. Vi hadde forresten en litt artig sensor i dag. Eller, i dag? Det høres ut som om vi har eksamen hver dag, men d har vi altså ikke. Årets første. Men da jeg så sensoren ble jeg helt glad inni meg. Han minte meg om en liten gutt. En liten rakkerunge. Han så ut som at han hadde brukt gele i håret for første gang, og i tillegg lespet han som en gal og hadde en ganske fornøyelig sørlandsdialekt. Eksamen ble til en eneste stor fornøyelse!


Da jeg var ferdig rakk jeg en aldri så liten shoppingrunde før jeg dro hjem. Jeg kjøpte en krem, en fundation og en deodorant i tillegg til dette (alt er mørkere irl. Og den hvitetoppen er sånn med-vilje-krøllette på en måte, mens singleten er glitter ^^,):



onsdag 9. januar 2008

Ååå-nei

I dag har jeg gått med en genser jeg har trodd var blå i et halv år. Det kom som et stort sjokk, og også en stor skuffelse da vennene mine begynte å le og iherdig insistere på at genseren min var svart. Jeg vil at den skal være blå, men nå begynner jeg å tvile..
Er den virkelig svart?



tirsdag 8. januar 2008

For Et Virrvar!

Uff. I dag var første gang jeg tror hjerna mi virkelig fattet at jeg skal ha eksamen på torsdag. HJELP! Torsdag!? Det er jo søren meg bare to dager til! I tillegg går jeg opp som privatist og det gjør hele saken enda verre. Og når jeg tenker på at alt dette gjør jeg bare for å få kunne ha fem timer matte neste år, må jeg bare le. Herre jemini!


Jeg øver masse sammen med noen venner av meg da, som gjør det samme. Eller, rettelse - de spyr ut en haug med koder og stikkord som svar på øveoppgaver som går ut på noe så easy pisi som å drøfte aktuelle problemstillinger knyttet til idrettsbevegelsenes moralske og etiske verdigrunnlag mens jeg ligger og diller med sokkekanten min og sånt viktig.. Jeg blir svimmel bare ved å tenke på det.


Her er forresten et fantastisk bilde fra en av de utrolig engasjerende øvingene våre :






Her er også et par bilder av dagens outfit og en fantastisk sang som får meg på andre tanker :)
I tillegg får jeg utroolig lyst til å danse! Får ikke du? :D
Dog ikke samme dans som Tom Jones praktiserer.

Klikk HER for å se og høre sangen/musikkvideoen ;) Image and video hosting by TinyPic