Viser innlegg med etiketten Hverdagstull. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Hverdagstull. Vis alle innlegg

lørdag 30. august 2008

Jeg dro til byen i maleklærna mine jeg

Image and video hosting by TinyPic
Neida, hehe. Genseren er fra bikbok og er dritkul! Ny favoritt i garderoben min :) Har også lyserosa tøysko, knallrosa plastikøredobber og veska til farmor. Deilig og avslappet antrekk.

Var i byen i dag sammen med Marie, Line, Rebekka og Yvonne. Kjøpte meg noen søte klær fra hennes og mauritz (bombe!). Finner alltid noe der jeg. Hehe. Resten av de søte klærne i byen fikk jeg de andre til å kjøpe. Er jeg ikke snill? Da vi hadde tatt runden vår gikk vi og spiste deilig mat på "lat oss ete" som vi liker å kaller det. Nå skal jeg ut på CLS og selge sjokolade, popcorn og pølser til sultne fotballsupportere og etterpå drar jeg rett på kino med søte venner. Vi skal se Mamma Mia.. IGJEN! Blir aldri lei den filmen altså..

Jeg har forresten mista alle blogglinkene mine! Buuhu. De teite datafolkene på skolen fucker hele systemet. Gi meg noen bloggtips da, eller legg igjen din egen adresse, så tar meg en tur ;)

Snakkes godtfolk! <3

søndag 24. august 2008

Nye gamle ting

Omg. Farmor er så kul! Jeg var på besøk hos henne i dag, og etter vi hadde spist fikk jeg lete i hennes gamle saker og ting. Og herreguuud, jeg og søsteren min fant så mye gøy. Kjempeartig! Jeg fant til og med pappa sin russebukse. Kjempefancy saker. Det eneste han hadde gjort med den var å skrive LOMME på den ene baklommen. Også var det et norskt flagg på det venstre buksebenet. Kreativt.

Okei, her kommer det jeg fikk med meg hjem:

Bukse. Jeg har lett i flere måneder etter chinos, men har liksom aldri funnet noen som passer meg. Men, halo. Hvorfor gikk jeg ikke bare til farmor med en gang? Kjempetøff!

Hehe. Dette var gøy. De rå brillene! Jeg sier ikke at de kler meg. Langt der i fra. Men de er liksom så stygge at de nesten blir tøffe.



Mørkeblå veske, fire par briller og klipsøredobber. Søte :)


Hva synes dere? Er det ikke gøy?! :D

onsdag 20. august 2008

Første skoledag


Okei, dette blir veldig klisje, men i dag startet mitt nye liv. Virkelig. Jeg skal begynne å gjøre norsklekser (stakkars naive lærer Jenny), jeg skal begynne å bruke dataen min til det den skal brukes til, jeg skal være stille når jeg skal være stille og prate når jeg skal prate. Herregud. Dette er som nyttårsaften liksom. Her sitter jeg og lover meg selv et nytt og bedre liv liksom... LOL! Lol at jeg sa lol egentlig. Det er lol det!

Hvertfall; i dag var det første skoledag. Vi fikk skoledagbøker, russekataloger og beskjed om klassetur. Vi skal til Spania en uke i november på treningsleir. Jej!

Jeg har begynt å tenke litt på neste år også egentlig.. Jeg vet at jeg vil studere. Jeg vet jeg vil flytte til enten Tronheim eller Bergen. Men.. Liksom.. Hva skal jeg studere og hva skal jeg bli? MY gad. Se hva mamma har hengt på kjøleskapet da (hehe):Nei, nå må jeg fortsetter mitt nye liv. Rommet mitt og ikke minst klesskapet ser ut som om det er snudd på hodet, og det må det gjøres noe med..

søndag 17. august 2008

Siste innspurt








Jeg er i gang med siste innspurt av ferien. Nå er det bare tre dager til skolestart. Åtte uker har gått veldig fort synes jeg. hva har jeg gjort egentlig? Vært i Kroatia, jobbet og ... Ja hva har jeg egentlig gjort? Faktisk tror skal det bli ganske greit å begynne på skolen igjen, treffe igjen folka, begynne en ny start og få litt press på seg igjen. Men nå som jeg bare har to hele dager igjen av ferien, synes jeg liksom at jeg må jeg utnytte de max.

I dag har jeg bare sløva. Har lagt ute i sola, spist is og lest bilteori. Kjempegøy. Nå skal jeg se film med mamma og broren min. In the land of woman. Adam Brody spiller i den og jeg gleder meg sinnsykt! Håper virkelig han spiller en Seth-Cohen-person. Han er så bra!

I morgen føler jeg der i mot for litt mer action. Kanskje blir det en bytur og cafébesøk. Også har jeg skikkelig lyst til å se Mamma Mia! igjen. For dere som ikke har sett den enda; dere mister noe stort om dere ikke går å ser den pronto. Nå venter mamma og bror i sofaen sammen med Mr. Potetgull og Pepsi.

Hva gjør dere de siste dagene før skolen? :)

onsdag 13. august 2008

Colours in the wind

Hello my friends! Nå snart skal jeg og noen venner ha en aldri så liten fotosjut. Hehe. Håper det blir vellykka selv om det blir med kompaktkamera. Speilreflekskameraet forsvant liksom litt.. Om det blir bra får dere nok se noen bilder. Nå må jeg gå og finne fram fine klær, mye dilldall og sminke. Gleder med! Hihi :)

torsdag 3. juli 2008

Det här är mäg ock ën blom.

Er jeg ikke god? Sitter og leser i en bok jeg fikk på jobben. Den er på svensk. Fötterna är huvudsaken. Bravo! Jeg fårstår ingen verdens ting........ Bildene er fine da. Om to dager og fire timer sitter jeg på flyet til Kroatia. Før det skal skje må jeg pakke, kvitte meg med Max og komme meg til Bergen. Hurray. Skal bli utrolig bra med litt ferie må jeg si.. Jeg har på en måte litt ferie nå også da. Eller, jeg har jo ferie! Er alene hjemme og alt. Hmm.. Nå blogger jeg midt på natta igjen. Det er litt kos det. Hører på Lene Marlin nå. Hun er søt. Også er jeg forelska i Kurt Nilsen. Espen Lind er fin. Hva faen er det med disse norske folka da? Plutselig føler jeg meg litt nasjonalromantisk. Æsj, der kom han derre 2 cent fyren.. Eller, var det 2pac, 50 cent eller just a random homie? Vettafæn.

Puss på er!

onsdag 2. juli 2008

Details in the fabric

I dag fant jeg en kjempefin blomst i lysrosa tyll, glitter og perler. Festet den enkelt og greit med en sikkerhetsnål til toppen min. Romantisk og fin kontrast til djevel-neglene mine. Ja, jeg har funnet ut at neglene mine alltid er røde. Jeg trengte en forandring, og det fikk jeg.

I dag har jeg vært på jobb. Hehe, litt morsomt å si det i grunn. Har liksom aldri helt sagt det før. Fjortis-knis! For de som ikke har fått det med seg så har jeg begynt å jobbe på skobutikk. I dag var andre dagen jeg jobbet. Deilig å føle at man tjener litt penger.

JA! Jeg kjøpte forresten ipod i dag. Eller som pappa liker å kalle det; iiiiiiipod. Sånn på molde-dialekt liksom. Sånn med norsk i liksom. iiiiiiiiiiiiiiiiipodd. Hehe. Den ble rosa. Rosa og fin. Egentlig skulle jeg vel kjøpe rød eller svart, men da jeg fant ut at den rosa var 300 kr billigere enn de andre var saken grei.

Nei dere, nå må jeg gå. iiiiiiiiipodden venter i senga.

søndag 29. juni 2008

Hele Ålesund vet at vi har fått fisk liksom

Gårsdagens kveld ble tilbragt ut på det blå. Vi hadde med godteri, kortstokk og fiskestang. Fiske skulle vi vettu. Men, noe vi ikke hadde tenkt på; hva skjedde om vi fikk fisk på kroken? Dette ble selvfølgelig et problem. Utrolig nok var det faktisk fisk som bet på kroken vår. Hele tre stykker. Fantastisk. Det ble litt av et styr skal jeg si dere. Men, himla gøy! Vi har film også, men ikke her. Kanskje dere får sett den i morgen. Hvem vet?

lørdag 28. juni 2008

Orasje og mellomblå? Det har jo aldri vært noe fint..

Ser dere på TV2 nå? Ja, nemlig. Aafk - Molde. Mange av Aafks tilskuerne var også på forspillet i byen. Der tappa jeg øl og øl og øl så det suste. Virkelig. Nå er jeg sliten. Og klissete. Sitter i sofaen nå og spiser deilig grøt og saft. MÅÅÅÅL!!!!!!!! Herrehuuud, så herlig! Jaja, sorry den. Hehe. Aafk vinne! Nå skal jeg forresten ut med båten i kveldssola. Skal bli herlig det.

Nå, hvilket fotballag holder du med? Eller.. Er fotball bare totalt uinterresant?

torsdag 26. juni 2008

HEI

Nå har jeg akkurat kommer hjem fra trening. Ligger i sofaen og spiser toast. Deilig det. I dag er faktisk første dagen på, ehm, lenge(!) at det ikke regner. Det var sol og til og med litt varmt. Selvfølgelig benyttet jeg anledningen til å få litt (rosa)farge på kroppen.

Jeg gikk tur med hunden min i dag også. Haha. Han er så pysete stakkars. For å gi meg selv litt god underholdning måtte jeg tvinge ham til å bade. Dritgøy!


Er det forresten noen som har lyst til å passe Max en uke. Han er ledig fra 4.juli til 17.juli. Jeg er desperat og tar til takke med (omtrent) hva som helst! Vær så snill.

tirsdag 24. juni 2008

A box of candy

I går fikk jeg verdens søteste smykke av mine søte snille venner. Det er som blomster og godteri på rad og rekke - det kan ikke bli bedre. Dagen i går ble feiret med champagne, grilling, latter, tårer, selvlaget film og verdens beste venner. Kjempekveld! I og med at det var pissvær som vanlig, ble vi sittende inne i naustet med tepper og sovepose.

Men, i går var jo ikke bare bursdagen min. Det var også Sankthansaften, noe som i Ålesund vanligvis feires med store bål, fest og morro. Bål, fest og morro til ære for meg.
Feiret du Sankthansaften? :)

lørdag 21. juni 2008

Lettrørt?

I går kveld var vi fire venninner i byen. Først spiste vi på Peppes og etterpå så vi Sex and the city på kino. Herlig herlig film. Gidder ikke skrive noe om alle de fine klærna deres for det vet dere jo allerede alt om. Så, for å skrive om noe annet så kan jeg si litt om de kjære følesesmessige sidene mine. Jeg kan nevne i fleng.

Jeg gråter ofte. Sjeldent av noe trist, men ofte av noe morsomt, noe romantisk, noe vakkert eller noe teit som man egentlig aldri gråter av. Filmer er det verste! Der finner jeg alltid noe å bli rørt av. Husker dere for eksempel den siste episoden av første sesongen i O.C.? Husker dere den? Da hulka jeg som et lite barn sammenhengende i 20 minutter. Det var det sykeste jeg har vært med på! Jeg vedda også på at jeg kom til å gråte av Sex and the city. Noe annet ville jo vært direkte unaturlig. Da jeg hørte at det skulle være bryllup i filmen var jeg enda mer sikker. Jeg var solgt. Og ja, om noen lurte - jeg fikk tårer i øynene og klump i halsen.

Hva må til for å få deg til å gråte?

fredag 20. juni 2008

Endelig

Jeg har fått meg jobb, på skobutikk! ÅH. Jeg er så letta. Men, en ting.. Hva er ditt forhold til syntetisk materiale? Jeg må lære meg alt som er å lære! Hehe. Nå har jeg på en måte tre jobber. Selge sko, male hagegjerde og selge hemp-smykker. Hurra! :) Er det forresten noen som vil kjøpe hemp-smykker? Jeg er veldig flink! Hihi. Send meg en mail på lisastullogtoys@gmail.com og jeg lager hva du vil.




Også har jeg vært hos frisøren. Klippa det og stripa det :) Herlig med litt fornyelse før sommeren. Men jeg har merka at håret har blitt tørrere og mye mer flokete. Hvorfor skjer dette? Er det stripene som har vært i håret for lenge eller noe?

tirsdag 17. juni 2008

10 000

Nå har jeg hatt 10 000 besøkende siden 24. februar. Hurra hurra. Og hurra for mamma som har bursdag i dag! :) Mamma gråt da hun leste brevet jeg hadde skrevet til henne. Det var koselig det! Mission completed.

I dag skulle jeg egentlig på moa, men så fant jeg ut at det var tidlig trening og at livet mitt var alt for travelt for shopping. Derfor dro jeg inn, jeg mener ut, til Synnøve for å se en film jeg bare hadde med meg coveret på. Kjempebra. Det hele endte med at vi spiste brownies, så TopModel, The O.C. og spilte brettspill. Altså, ble det kjempekoselig likevel! Juhuu. Etter det dro jeg på trening og hun gamle kjerringa ved siden av meg på sirkeltreninga nynna og sang mens hun løftet. Herregud for en oppmuntrende ting å gjøre. Jaja, nå skal jeg spise dagens andre kake-måltid og det absolutt eneste som mangler nå er varmere vær og en stor fin sol på himmelen. Jeg må forresten beklage at dette mer og mer er i ferd med å bli en blogg om været.

Tuddeluu! :D

søndag 15. juni 2008

isa

Herregud. Jeg får sånn kick av å kjøre tube jeg. Helt fantastisk! Det er en sånn herlig blanding av skrekk og fryd som er aldeles utrolig. Vi kjørte lenge og jeg vet faktisk ikke helt om jeg hylte eller lo, men det var i allefall kjekt. Om det er noen som har lyst å kjøre med meg er det bare å skrike ut!

Haha. Pappa er så ment to be fotograf. Jeg ler meg seriøst i hjel av denne videoen!


Nå skal jeg spise bacalao på terrassen. Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker det eller ikke, men jeg får gi det en sjanse.
Vi bloggest <3

lørdag 14. juni 2008

The rain must fall

Typisk. Nå har jeg vært på klassetur. Eller, det var vel egentlig torsdag og fredag. Vi skulle liksom på villmarkstur (som jeg liker å kalle det). Vi skulle være litt Lars Monsen. Men, selvfølgelig måtte det skje noe. Regn. Mer regn. PØSREGN. En del av oss jublet litt inni oss. Noen også utenpå. Nå kom turen til å bli komprimert (som Even liker å kalle det) til en dag. Ikke det at jeg ikke liker villmarksturer, det er ikke det. Det er bare det at denne turen ble ikke noe villmarkstur. Det ble kamping i lavvo, midt i byen, et steinkast fra kiwi, offentlig do og Color Line Stadion. Herlig. Det regnet fortsatt. Masse! Vi padla i kano og øvde på å velte i kano, i regn. Vi stekte tolv pakker kjøttdeig, i regn. Vi slo opp lavvo og telt, i regn. Vi kjørte tube og vannski, i regn. Vi grilla, i regn. Herregud. Læreren vår tok taxi til butikken og kjøpte mat. Men jo, vi skulle ikke være pinglete å avlyse turen. Det verste var at jeg ble så våt at jeg ikke klarte å bry meg lenger. Det gikk rett og slett ikke an å bli våtere. Vi var ute i regnet på en campingplass en hel dag uten noe spesiellt program. Ikke mye å gjøre på for å si det sånn. Da klokka var elleve la vi oss inn i lavvoene. Klærne var gjennomvåte, men de hadde jo ingen plass å tørke. Klikk! Dagen etter fikk jeg karakterene mine og dro hjem. Da ble jeg straks blidere. Nå er jeg tørr og skal ikke bry meg noe mer om skole på 2 måneder! Ekke d kult så vetsje e.

mandag 9. juni 2008

Ja, det kom regn

Men rommet mitt er ryddig da. Men men men hallo? Det var jo ikke det som var poenget! Sommeren skulle liksom ha kommet for å bli den nå. Hoii! Tenk om det virkelig var sånn da! 1.juni kom fineværet og det varte helt ut september. O' lykke. Når jeg blir voksen kommer jeg til å ha en fin hvit sommervilla i det store, flotte og eksotiske Syden. Der skal jeg bo. Garra! Om ikke dette er i mål innen jeg runder 35 må noe virkelig galt ha skjedd på reisen. Virkelig. Jeg mener.. Jeg kommer til å måtte flytte utenlands. Eller, liksom. Jeg vil ha fint og varmt vær. Kanskje jeg skal begynne å oppmuntre til større global oppvarming. Hjelper ikke det? Saken er.. Jeg savner tiden da vi hadde fint vær. Eller, det vil si.. Jeg savner lørdag, fredag, torsdag og..og alle de andre dagene med sol. Hehe. På torsdag grilla vi liksom med naustet om kvelden, og det var så deilig og varmt. Rett og slett løvli! Synnøve og jeg bilder av hverandre. Jeg slår som vanlig på stortromma og gir dere en liten smakebit. Synnøve er forresten opphavet til den revolusjonerende etiketten "gjesteoutfit". Digg henne da!

Takk for maten og velbekomme.

søndag 8. juni 2008

Velkommen til Ålesund


R.I.P. Synnøve.

I dag har virkelig vært en herlig dag, men nå er jeg utrolig sliten. I morgen er det meldt regn og jeg hater tv2-været for det. Dårlig vær betyr at jeg må rydde rommet mitt.
Life is a bitch, and then you die.

tirsdag 3. juni 2008

Løvli

Det er 23 grader ute. Klokken er 20:18 og kveldssola skinner svakt gjennom det tynne skylaget på himmelen. Jeg sitter fortsatt lettkledd og koser meg i de fine hvite hagemøblene midt på gressplenen i hagen. Kniven skjærer fint gjennom sommerkoteletten og bernaisesausen kiler meg lett i nesa. Jeg hører på fin og rolig musikk og slapper skikkelig av.
d e i l i g.

mandag 2. juni 2008

Beach Babe

I dag har jeg hatt årets første og ekte saltvannshår. Eller, årets første bad som det også kalles. Det kokte i hagen og 2 dl juice var det eneste drikkende vi hadde i hus. Vannet var stengt av i hele huset på grunn av rørarbeid eller hva søren. I alle fall, jeg holdt på å bli bli gal i hodet og slå knute på kroppen min! Jeg kasta meg på sykkelen og ett minutt senere stod jeg på moloen. Sola steika som aldri før fra den skyfrie himmelen. Jeg stod å lo høyt av meg selv da jeg skulle til å hoppe uti. Jeg bli så gira av sånt jeg. Plutselig tok jeg meg selv i å løpe mot kanten av "stupet" og hele veien fra jeg hoppe til jeg spratt opp igjen av vannet - fnisa jeg. jeg knisa og fnisa i et sett. Om smilebåndene holdt på å gå helt rundt. Åh. Jeg elsker slike øyeblikk da man ler og er glad uten at man helt klarer å forklare det.
Vannet var (overraskende nok) himmelsk varmt! Jeg tror jeg lagde en videoblogg, men jeg fant den ikke igjen. Hmm.. Men hva faen, dere har sikkert ikke lyst til å se meg på video heller. Bilder holder. Forresten, det er ikke meg som er Beach Babe. (Jeg bare liker å tro det.) Det er håndkleet. Det står Beach Babe på håndkleet. Noe så harry!
Også en ting til. Jeg har jeg fått skrubbsår på kneet. Endelig er det sommer!! :)

Har du bada i år?