mandag 30. juni 2008

Play

Dataen min har blitt min nye ipod. Jeg hører på musikk nesten hele tiden og synes nesten det er rart når alt er helt stille. Og i og med at jeg hverken kan synge, knipse, prompe eller plystre noe særlig fint må jeg ha musikk. I vinterferien ble ipoden min ødelagt. I snart fem måneder har jeg gått rundt å planlagt å kjøpe meg ny. Men siden jeg er synonymet på treg (treg, tregere, Lisa) og fordi jeg ikke liker å bruke penger, har jeg ikke klart å makka meg til å kjøpe meg en.. Men da jeg i sted tok meg selv i å ta med dataen på do bestemte jeg meg. I morgen er dagen. Jeg skal kjøpe meg ny ipod. Har planer om å kjøpe ipod nano 8GB. Men, så kommer det store spørsmålet; i hvilken farge?


Hvilken farge synes du at jeg burde ha på min nye ipod?

søndag 29. juni 2008

Hele Ålesund vet at vi har fått fisk liksom

Gårsdagens kveld ble tilbragt ut på det blå. Vi hadde med godteri, kortstokk og fiskestang. Fiske skulle vi vettu. Men, noe vi ikke hadde tenkt på; hva skjedde om vi fikk fisk på kroken? Dette ble selvfølgelig et problem. Utrolig nok var det faktisk fisk som bet på kroken vår. Hele tre stykker. Fantastisk. Det ble litt av et styr skal jeg si dere. Men, himla gøy! Vi har film også, men ikke her. Kanskje dere får sett den i morgen. Hvem vet?

lørdag 28. juni 2008

Orasje og mellomblå? Det har jo aldri vært noe fint..

Ser dere på TV2 nå? Ja, nemlig. Aafk - Molde. Mange av Aafks tilskuerne var også på forspillet i byen. Der tappa jeg øl og øl og øl så det suste. Virkelig. Nå er jeg sliten. Og klissete. Sitter i sofaen nå og spiser deilig grøt og saft. MÅÅÅÅL!!!!!!!! Herrehuuud, så herlig! Jaja, sorry den. Hehe. Aafk vinne! Nå skal jeg forresten ut med båten i kveldssola. Skal bli herlig det.

Nå, hvilket fotballag holder du med? Eller.. Er fotball bare totalt uinterresant?

fredag 27. juni 2008

Tagged

Jeg har blitt tagget av Susanne. Dette går ut på at jeg må skrive ned de 7 sangene jeg hører mest på om dagen. Genre, tekst eller melodi er uvesentlig, poenget er at det er dine favoritter. Post denne instruksjonen i bloggen din, sammen med dine 7 sanger, også tagger du 7 personer for å se deres favoritter :)

Opus X - Loving you girl
Hellogoodbye - Oh, it is love
Jason Mraz & Colbie Caillat - Lucky
Espen Lind - Scared of heights
John Mayer - Your body is a wonderland
Albino Superstars - My girls
Norwegian Recycling - How six songs collide

Jeg tagger Gunnhild, Ingunn, Helene, Synnøve, Karoline Natalia, Hege og Arma.

torsdag 26. juni 2008

HEI

Nå har jeg akkurat kommer hjem fra trening. Ligger i sofaen og spiser toast. Deilig det. I dag er faktisk første dagen på, ehm, lenge(!) at det ikke regner. Det var sol og til og med litt varmt. Selvfølgelig benyttet jeg anledningen til å få litt (rosa)farge på kroppen.

Jeg gikk tur med hunden min i dag også. Haha. Han er så pysete stakkars. For å gi meg selv litt god underholdning måtte jeg tvinge ham til å bade. Dritgøy!


Er det forresten noen som har lyst til å passe Max en uke. Han er ledig fra 4.juli til 17.juli. Jeg er desperat og tar til takke med (omtrent) hva som helst! Vær så snill.

tirsdag 24. juni 2008

A box of candy

I går fikk jeg verdens søteste smykke av mine søte snille venner. Det er som blomster og godteri på rad og rekke - det kan ikke bli bedre. Dagen i går ble feiret med champagne, grilling, latter, tårer, selvlaget film og verdens beste venner. Kjempekveld! I og med at det var pissvær som vanlig, ble vi sittende inne i naustet med tepper og sovepose.

Men, i går var jo ikke bare bursdagen min. Det var også Sankthansaften, noe som i Ålesund vanligvis feires med store bål, fest og morro. Bål, fest og morro til ære for meg.
Feiret du Sankthansaften? :)

Meningsmåling?

Jeg lurer egentlig litt på om jeg skal slutte med å ha slike meningsmålinger til høyre i margen. Hva sier dere? Skal jeg drite i dem eller synes dere de er artige?

søndag 22. juni 2008

Nå har jeg bursdag!


Dette er ikke et stunt for å få flest mulig kommentarer. Men du kan godt kommentere likevel. Hihi. Nå har jeg faktisk bursdag! Jeg er 18 år!!!

Edit: Klokkeslettet og datoen ble litt feil her.. Postet innlegget klokken 00:00 den 23.juni :)

lørdag 21. juni 2008

Lettrørt?

I går kveld var vi fire venninner i byen. Først spiste vi på Peppes og etterpå så vi Sex and the city på kino. Herlig herlig film. Gidder ikke skrive noe om alle de fine klærna deres for det vet dere jo allerede alt om. Så, for å skrive om noe annet så kan jeg si litt om de kjære følesesmessige sidene mine. Jeg kan nevne i fleng.

Jeg gråter ofte. Sjeldent av noe trist, men ofte av noe morsomt, noe romantisk, noe vakkert eller noe teit som man egentlig aldri gråter av. Filmer er det verste! Der finner jeg alltid noe å bli rørt av. Husker dere for eksempel den siste episoden av første sesongen i O.C.? Husker dere den? Da hulka jeg som et lite barn sammenhengende i 20 minutter. Det var det sykeste jeg har vært med på! Jeg vedda også på at jeg kom til å gråte av Sex and the city. Noe annet ville jo vært direkte unaturlig. Da jeg hørte at det skulle være bryllup i filmen var jeg enda mer sikker. Jeg var solgt. Og ja, om noen lurte - jeg fikk tårer i øynene og klump i halsen.

Hva må til for å få deg til å gråte?

fredag 20. juni 2008

Endelig

Jeg har fått meg jobb, på skobutikk! ÅH. Jeg er så letta. Men, en ting.. Hva er ditt forhold til syntetisk materiale? Jeg må lære meg alt som er å lære! Hehe. Nå har jeg på en måte tre jobber. Selge sko, male hagegjerde og selge hemp-smykker. Hurra! :) Er det forresten noen som vil kjøpe hemp-smykker? Jeg er veldig flink! Hihi. Send meg en mail på lisastullogtoys@gmail.com og jeg lager hva du vil.




Også har jeg vært hos frisøren. Klippa det og stripa det :) Herlig med litt fornyelse før sommeren. Men jeg har merka at håret har blitt tørrere og mye mer flokete. Hvorfor skjer dette? Er det stripene som har vært i håret for lenge eller noe?

onsdag 18. juni 2008

Åherregud

I dag var jeg på Fretex. Jeg liker Fretex. Ikke fordi jeg er fattig eller noe sånt, eller jo jeg er vel litt fattig, jeg prøver hvertfall å sprare litt. Jo, jeg liker Fretex. Det er så mye fint der, eller. Okei, i dag må jeg si meg ganske uening med meg selv, for det er også veldig mye stygt og merkelig på Fretex. I dag for eksempel, fant jeg noe jeg trodde var et søtt lite blårutete skjørt. Dette viste seg å være en shorts! Eller, ikke en shorts - et FAMILIETELT!

Herregud. Jeg kan virkelig ikke skjønne når dette har vært fint. Hvilket årstall fant noen på å kjøpe en slik shorts, eller i det hele tatt lage det! Det var liksom bare så fantastisk komisk. Jeg stod inne i prøverommet og skulle prøve "skjørtet", så plutselig så jeg at det var ben på det. Stod å lo høyt for meg selv vettu. Sto å lo av speilbildet mitt så lenge at jeg mista bussen hjem. LOL.

Det er med tvil jeg legger dette innlegget under Mote, men jeg gjør det likevel, bare for å være morsom. Haha!

tirsdag 17. juni 2008

10 000

Nå har jeg hatt 10 000 besøkende siden 24. februar. Hurra hurra. Og hurra for mamma som har bursdag i dag! :) Mamma gråt da hun leste brevet jeg hadde skrevet til henne. Det var koselig det! Mission completed.

I dag skulle jeg egentlig på moa, men så fant jeg ut at det var tidlig trening og at livet mitt var alt for travelt for shopping. Derfor dro jeg inn, jeg mener ut, til Synnøve for å se en film jeg bare hadde med meg coveret på. Kjempebra. Det hele endte med at vi spiste brownies, så TopModel, The O.C. og spilte brettspill. Altså, ble det kjempekoselig likevel! Juhuu. Etter det dro jeg på trening og hun gamle kjerringa ved siden av meg på sirkeltreninga nynna og sang mens hun løftet. Herregud for en oppmuntrende ting å gjøre. Jaja, nå skal jeg spise dagens andre kake-måltid og det absolutt eneste som mangler nå er varmere vær og en stor fin sol på himmelen. Jeg må forresten beklage at dette mer og mer er i ferd med å bli en blogg om været.

Tuddeluu! :D

mandag 16. juni 2008

Stella McCartney

Jeg så litt på Stella McCartney Resort 2009 kolleksjonen og det var kjempemye fint! Legger ut bilder av de antrekkene jeg likte best. Ser du på bildene nedenfor vet du skal gi meg til bursdag. Nå er det bare en uke, altså bare syv dager til jeg er 18!!
1:2:
3:4:
5:6:
7:8:
Hvilket antrekk likte du best?

søndag 15. juni 2008

isa

Herregud. Jeg får sånn kick av å kjøre tube jeg. Helt fantastisk! Det er en sånn herlig blanding av skrekk og fryd som er aldeles utrolig. Vi kjørte lenge og jeg vet faktisk ikke helt om jeg hylte eller lo, men det var i allefall kjekt. Om det er noen som har lyst å kjøre med meg er det bare å skrike ut!

Haha. Pappa er så ment to be fotograf. Jeg ler meg seriøst i hjel av denne videoen!


Nå skal jeg spise bacalao på terrassen. Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker det eller ikke, men jeg får gi det en sjanse.
Vi bloggest <3

lørdag 14. juni 2008

The rain must fall

Typisk. Nå har jeg vært på klassetur. Eller, det var vel egentlig torsdag og fredag. Vi skulle liksom på villmarkstur (som jeg liker å kalle det). Vi skulle være litt Lars Monsen. Men, selvfølgelig måtte det skje noe. Regn. Mer regn. PØSREGN. En del av oss jublet litt inni oss. Noen også utenpå. Nå kom turen til å bli komprimert (som Even liker å kalle det) til en dag. Ikke det at jeg ikke liker villmarksturer, det er ikke det. Det er bare det at denne turen ble ikke noe villmarkstur. Det ble kamping i lavvo, midt i byen, et steinkast fra kiwi, offentlig do og Color Line Stadion. Herlig. Det regnet fortsatt. Masse! Vi padla i kano og øvde på å velte i kano, i regn. Vi stekte tolv pakker kjøttdeig, i regn. Vi slo opp lavvo og telt, i regn. Vi kjørte tube og vannski, i regn. Vi grilla, i regn. Herregud. Læreren vår tok taxi til butikken og kjøpte mat. Men jo, vi skulle ikke være pinglete å avlyse turen. Det verste var at jeg ble så våt at jeg ikke klarte å bry meg lenger. Det gikk rett og slett ikke an å bli våtere. Vi var ute i regnet på en campingplass en hel dag uten noe spesiellt program. Ikke mye å gjøre på for å si det sånn. Da klokka var elleve la vi oss inn i lavvoene. Klærne var gjennomvåte, men de hadde jo ingen plass å tørke. Klikk! Dagen etter fikk jeg karakterene mine og dro hjem. Da ble jeg straks blidere. Nå er jeg tørr og skal ikke bry meg noe mer om skole på 2 måneder! Ekke d kult så vetsje e.

plol

Jeg er virkelig overrasket over at det er så mange som mener at de kjenner meg eller vet hvem jeg er. Skummelt! Eller, kult? Jaja. Denne uken må dere stemme dere som leser her inne! Stemmene blir jo bare ferre og ferre :(

onsdag 11. juni 2008

Simsalabim!

La det bli sommer! Nå har jeg nemlig alt jeg trenger. Ny kjole, nye sko og nytt belte. Hurra! Jeg lurer på om jeg har sagt det før (jo, det må jeg ha gjort).. Jeg er en tilbudsfrik, og jeg digger det! Skoa kosta 150 og 100, hvilket vil si at jeg sparte cirka 700 kr. Beltet kostet 19 kr og var i nydelig fint skinn. Kjolen var ikke tilbud da, men den var jo helt adorable! Var den ikke? Jeg lurer litt på om den er for kort. Eller, mamma lurer på om den er for kort. Hehe. Er den?

Dessuten har jeg spist berlinerbolle. Den var litt god :)

tirsdag 10. juni 2008

Jeg føler meg litt som en bokorm

Enda jeg egentlig ikke er en.. Jeg er nemlig ikke personen som bare setter seg ned å leser en bok. Det er liksom så mye mer fristende å sette seg ned å gjøre noe helt annet. Henge med min gode venn data for eksempel. Men nå, nå som ferien er så godt som i gang følte jeg litt at jeg burde leie en bok. Hehe. Morro tanke. I alle fall gikk turen til biblioteket. Det er nå min indre bokorm kommer til live. Om jeg leser bøker, leser jeg bøker av Marian Keyes. Ingen untak. Hun har skrevet 8 bøker, hvor jeg har lest 7 av dem, flere ganger. I dag lånte jeg den siste boken hennes, Lucy Sullivan skal gifte seg. Jeg har kommet til side 38 og har allerede ledd høyt opptil flere ganger. Det er så artig!

Et par bøker av Keyes er det første jeg legger i kofferten når jeg skal på ferie og for to år siden da Eline og jeg var i Tyrkia leste vi de hele tiden, om og om igjen. Vi hadde høytlesning også, noe som alltid endte opp i evige latterkramper. Helt serr! Du lese bøkene!
Bøkene handler om unge kvinners forhold til menn, sex, hverdagsproblemer, familie og alt som egentlig følger med i en ganske uvanlig, helt vanlig hverdag. Bøkene er tykke, men lettleste. Hver gang jeg er ferdig med en bok vil jeg at den skal være lenger. Jeg får liksom en sånn tom følelse inni meg. Vil ha mer! MER! MER!


Har du lest noe av Marian Keyes før kanskje?

mandag 9. juni 2008

Ja, det kom regn

Men rommet mitt er ryddig da. Men men men hallo? Det var jo ikke det som var poenget! Sommeren skulle liksom ha kommet for å bli den nå. Hoii! Tenk om det virkelig var sånn da! 1.juni kom fineværet og det varte helt ut september. O' lykke. Når jeg blir voksen kommer jeg til å ha en fin hvit sommervilla i det store, flotte og eksotiske Syden. Der skal jeg bo. Garra! Om ikke dette er i mål innen jeg runder 35 må noe virkelig galt ha skjedd på reisen. Virkelig. Jeg mener.. Jeg kommer til å måtte flytte utenlands. Eller, liksom. Jeg vil ha fint og varmt vær. Kanskje jeg skal begynne å oppmuntre til større global oppvarming. Hjelper ikke det? Saken er.. Jeg savner tiden da vi hadde fint vær. Eller, det vil si.. Jeg savner lørdag, fredag, torsdag og..og alle de andre dagene med sol. Hehe. På torsdag grilla vi liksom med naustet om kvelden, og det var så deilig og varmt. Rett og slett løvli! Synnøve og jeg bilder av hverandre. Jeg slår som vanlig på stortromma og gir dere en liten smakebit. Synnøve er forresten opphavet til den revolusjonerende etiketten "gjesteoutfit". Digg henne da!

Takk for maten og velbekomme.

søndag 8. juni 2008

Velkommen til Ålesund


R.I.P. Synnøve.

I dag har virkelig vært en herlig dag, men nå er jeg utrolig sliten. I morgen er det meldt regn og jeg hater tv2-været for det. Dårlig vær betyr at jeg må rydde rommet mitt.
Life is a bitch, and then you die.

torsdag 5. juni 2008

Naked as we came

Dette var alt jeg rakk før jeg måtte løpe å bade. Dritvarmt. Men jeg bada ikke da. Haha! Nå skal jeg på trening og etterpå er det rett på grilling i naustet sammen med kjempegode venner <3
Nå har jeg forresten ferie!! HURRA! :D
Kos dere i fineværet!

tirsdag 3. juni 2008

Er det mulig ass?










Oj. En tredjedel av leserne mine er anonyme, eller "ikke-bloggere". Kult! Føler jeg sjeldent har anonyme kommentarer. Blæ. Utakknemmlige beist! Neida. Haha. Tulla ;)
Kjempekoselig det. Men HALO. Skrik ut da dere! :)

Who are you, my friend?

Løvli

Det er 23 grader ute. Klokken er 20:18 og kveldssola skinner svakt gjennom det tynne skylaget på himmelen. Jeg sitter fortsatt lettkledd og koser meg i de fine hvite hagemøblene midt på gressplenen i hagen. Kniven skjærer fint gjennom sommerkoteletten og bernaisesausen kiler meg lett i nesa. Jeg hører på fin og rolig musikk og slapper skikkelig av.
d e i l i g.

mandag 2. juni 2008

Beach Babe

I dag har jeg hatt årets første og ekte saltvannshår. Eller, årets første bad som det også kalles. Det kokte i hagen og 2 dl juice var det eneste drikkende vi hadde i hus. Vannet var stengt av i hele huset på grunn av rørarbeid eller hva søren. I alle fall, jeg holdt på å bli bli gal i hodet og slå knute på kroppen min! Jeg kasta meg på sykkelen og ett minutt senere stod jeg på moloen. Sola steika som aldri før fra den skyfrie himmelen. Jeg stod å lo høyt av meg selv da jeg skulle til å hoppe uti. Jeg bli så gira av sånt jeg. Plutselig tok jeg meg selv i å løpe mot kanten av "stupet" og hele veien fra jeg hoppe til jeg spratt opp igjen av vannet - fnisa jeg. jeg knisa og fnisa i et sett. Om smilebåndene holdt på å gå helt rundt. Åh. Jeg elsker slike øyeblikk da man ler og er glad uten at man helt klarer å forklare det.
Vannet var (overraskende nok) himmelsk varmt! Jeg tror jeg lagde en videoblogg, men jeg fant den ikke igjen. Hmm.. Men hva faen, dere har sikkert ikke lyst til å se meg på video heller. Bilder holder. Forresten, det er ikke meg som er Beach Babe. (Jeg bare liker å tro det.) Det er håndkleet. Det står Beach Babe på håndkleet. Noe så harry!
Også en ting til. Jeg har jeg fått skrubbsår på kneet. Endelig er det sommer!! :)

Har du bada i år?